Re: ICQ - co to takiego?

Autor: Hubert DePeSz Lubaczewski (depesz_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 23 Sep 1997 - 06:09:47 MET DST

Michal Jaskolski wyrzezbil(a) ...
> No to ja pobawię się w cut'n'paste :-)

no to ja pobawie sie w cut & reply ;-)

<cut masa linii o charakterze czysto reklamowym>

> ˇ Online Alert -- Checks if your friends are on the 'net in real time

hmmmmm ? irc /notify

> ˇ External applications – Supports any external Internet application,
> such as Internet video voice/phone applications (NetMeeting™,
> InternetPhone ™, VDOPhone™ etc.) and any user-defined application, Users
> can choose their favorite Internet telephone application to communicate
> with each other,

irc /exec

> ˇ FileDirect – A file transfer module supporting crash recovery, batch
> transfer, directory support, bandwidth control

no tak. przez dcc nie mam crash recovery (chyba), batch mode czy
directory support, ale szczerze to po co mi to skoro moge sobie postawic
ftp serwer i po prostu eftepowac swoim ulubionym ftp'em ???

> ˇ ChatDirect – Built-in conference chat (both IRC and split-screen
> styles) supporting an unlimited amount of users

czyli query miedzy dwoma uzytkownikami albo cos w stylu kanalu irc. hmmm
... ale widze (wreszcie!!!) jedna przewage icq na irc. mozna ustawic
ekran tak jak w talk'u (podzielony), choc z drugiej strony nie jestem
pewien czy w np. ircii czy virc nie daloby sie tego zalatwic skryptem).

> ˇ MessageDirect – Offline message support (saves messages received while
> user is offline)

hmmm .. na irc to tez jest, choc nie jako bezposrednia usluga (niemozliwe
ze wzgledu nabrak scentralizowania serwerow), ale przez boty. dziala.
choc chyba prosciej i lepiej jest po prostu mailnac.

> ˇ URLDirect – Automatically exchanges bookmarks among users

hmmm automatically? a jak nie chce sie dzielic to co? a jesli trzeba
wydac komende to co to za automatyka, a poza tym: /dcc send sceptyk
d:\internet\netscape\users\depesz\bookmark.htm ????????????

> ˇ Total Security -- Users can "hide", allowing only authorized users to
> know if they're online or choose complete anonymity

/mode depesz +s ????

> ˇ E-mail – On/offline messages may be sent to any ICQ user by email only

hmm a po co mam uzywac do tego icq skoro mam maila ???

> ˇ Search Engine – ICQs own Yellow Pages

oooo. druga rzecz o ktorej nikt nie wspomnial, a jest zaleta. yp. co
prawda ludzie z irc zakladaja yp na www, ale to nei to samo, bo nie ma
wszystkich, a tylko ci co sami sie wpisali.

> ˇ International Server Network -- Continual connection to all users all
> over the world

tego nie rozumiem.

> ˇ Supports WWW Browsers -- Internet Explorer™, Netscape Navigator™

tu cos mi mozg przestaje dzialac. od kiedy to program do gadania musi
supportowac browsera www? w sumie irc tez supportuje: /exec netscape.exe,
ale jaki to ma sens. aha. w irc jest tez cos takeigo, ze jak ktos zarzuci
urla to u mnie on sie poswietla i jak na niego klikne to otwiea mi
browsera i wczytuje dana strona. czy to jest support ???

> ˇ Supports All E-mail Applications

irc tez: /exec _nazwa_Dowolnego_EMail_Klienta

> ˇ File server -- Users can establish personal file servers so friends
> can freely browse and download files

hip hip hurra. mam file serwera. mam pytanie: ma grupy? uzytkownikow? na
ile mozna ustawaic access? logowanie? czy tez moze po prostu on obsluguje
polaczenia na port ftp bez zadnych dodatkowych "cudow"? to po co mi cos
takiego ?

> ˇ UIN number – A personal number that identifies user, may be printed on
> business card for instant user identification

w sumie moge to uznac za zalete, ale ja personalnie wolalbym umiescic
depesz_at_venus.ci.uw.edu.pl niz uin: 2389567. jakos tak lepiej wyglada.

> ˇ Net green – Uses a minimum of Internet resources, doesn't affect
> bandwidth when idly connected

hmm irc zuzywa tez bardzo malo zasobow chyba, ze ktos siedzi na kilku
kanalach.

> ˇ World Wide Pager – Users can reach you at all times from any operating
> system.

hmmm .. World Wide Email ???????? from ANY operating system., a ten pager
icq dziala jak? przez www? a co z systemami na ktorych nie da sie
uruchomic www?

DePeSz