Re: ICQ - co to takiego?

Autor: Hubert DePeSz Lubaczewski (depesz_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 23 Sep 1997 - 06:09:50 MET DST

Synthe wyrzezbil(a) ...
> Ok - to moze teraz ktos powie w czym IRC jest lepszy od ICQ ????

ok. nie uzywalem icq, ale wymieniam cechy ktore mi personalnie sie
podobaja:
- jest na kazdym znanym mi systemie operacyjnym (nawet na czymc takiem
jak vm/cms)
- obsluguje skrypty (oczywiscie to zalezy od implementacji, ale
praktycznie kazdy to ma)
- istnieje mozliwosc wyszukiwania uzytkonikow w/g ich lokalizacji
geograficznej (w pewnym zakresie i tyczy to polski, jak to sie robi
tlumaczylem kilka postow temu).
- nie istnieje metoda komercjalizacji irc
- obsluguje kazdy zewnetrzny program (to jest kontr argyument do tego, ze
icq obsluguje maile, browsery itp) przez komende .exec
- nie ma jednego (no dobrze, kilku) scentralizowanego serwera(ow), tylko
kilkadziesiat rozrzucownych po calym swiecie, dzieki czemu (przynajmniej
w teorii) poloczenia powinny byc szybsze.

to na razie tyle jak cos jeszcze sobie przypomne to mailne.

DePeSz