Re: Eksperyment OS/2 + win95

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 18 Sep 1997 - 14:59:52 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> no wlasnie. a wiesz czemu wina lezy po stronie driverow ? wlasnie dlatego,
> ze wiele rzeczy ktore moglby zawierac w sobie system, sa zawarte
> w driverach. a to jest bez sensu. tak ze nie dziw sie, ze
> kazdy producent rozwiazal sprawe po swojemu. efektem jest obecny metlik,
> za ktory wine ponosi microsoft (niestety)

Wina leży po stronie driverów, ponieważ system zwracania
szerokości liter wywodzi się jeszcze z Windows 1.0. W systemie
tym nie było czcionek software'owych, tylko korzystało się
z czcionek drukarki. Dlatego driver musiał zwracać dokładną
szerokość każdej literki. Ten system dla zachowania kompatybilności
przetrwał niestety do dziś. Z czcionkami drukarek zerwano w
zasadzie dopiero w Win 3.1 (3.0 jeszcze wymagało np. ATM),
ale nawet w 95 czy w NT można z nich korzystać.

> sorry ale nie wierze. czy ty masz 32mb lub wiecej ramu ? i odpalasz
> wylacznie worda na sprzecie ? bo tylko tak mozesz uniknac problemu.
> ale przez to komputer sie troche marnuje.

Moja konfiguracja: AMD K5-90, VX-512KB, 48MB RAM, S3 765 2MB,
Conner 850 + Quantum 2100, Gallant SC-7000 i do tego WinNT.
I Word nie jest jedynym programem odpalanym w tym momencie,
gdyż chodzi jeszcze Netscape, Corel PhotoPaint, Corel Capture
i coś jeszcze.

> w C++ moge to zrobic bez zadnego wysilku. w pascalu niestety musze
> o zaglebiac w procedurach, po prostu musze napisac 3 oddzielne funkcje
> wykonujace mnozenie, i robic zapis pomnoz_costam(zesp,zesp) i tak dalej.

No i da się zapisać. Dobrze zapisany kod da nawet większą
przejrzystość. Niewątpliwie C++ daje możliwość tworzenia
dziwnych typów danych i obsługi ich w sposób w miarę
naturalny, ale zauważ, że Pascal jest trochę starszy, a
rozszerzenie C o ++ powstało stosunkowo niedawno. BTW jak
często wykonuje się operacje na liczbach zespolonych?

> nie. piasek dla kota :)))))
I mam Cię ugasić tym piaskiem? Dobra! Wezmę zużyty!!! :)))
PS. Skąd wiesz, że mam kota?

> innym systemom brak jedynie popularnosci. po prostu cala masa producentow
> roznej masci pisze pod windy. tylko dlatego, bo sa one popularne, a windy
> sa popularne, bo wielu producentow pisze soft. kolo sie zamyka.

Poczekajmy na BeOS - zapowiadają cuda :)))))
Zresztą czy np. NT na Alphę jest taki zły? W końcu kernel jest
częściowo zmieniony w stosunku do wersji na Intela, a procesor
jest tak szybki, że nie ma spowolnień. A działają wszystkie
programy z x86. Może to jest przyszłość?

| Radosław Sokół |
| mailto:rsokol_at_iname.com * http://friko.onet.pl/ka/lizard/ |
| What do you want to fix today? |