Re: ICQ - co to takiego?

Autor: Hubert DePeSz Lubaczewski (depesz_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 16 Sep 1997 - 20:27:28 MET DST

Radoslaw Poplawski wyrzezbil(a) ...
> Nigdy nie uzywam irc, bo twierdze, ze irc oglupia :).
> Sugerujesz, ze aby sprawdzic czy ktos jest on-line musze: zapamietac nicka,
> domene, miec program do IRC-a (ktory _sam_ zajmuje wiecej niz ICQ),
> zalogowac sie na serwer, wydac komende, itp??? Dobrze chociaz, ze nie musze
> po odbior informacji isc na poczte :>

no tak. bo aby sprawdzic na icq czy dana osoba jest to nie musisz:
1. miec icq
2. znac nicka (uid) osoby
3. zalogowac sie na serwer (owszem program robi to automagicznei, ale
irce tez)
4. wydac komende ..... hmmm ... to w icq nie trzeba? sam telepatycznie
czyta ci w myslach i wie kogo chcesz sprawdzic (aha, wiem o listach
znajopmych (vide notify w irc), ale zalowmy, ze chcesz sprawdzic kogos
kogo nie masz na liscie. zrobisz to bez wpisywania komendy ????????? chce
ten program)

a co do domeny ... albo nick albo domena, albo realname. bardzo czesto
uzywam wyszukiwania po domenach, bo moge znalezc zapomnianych znajomych,
a czasem warto wiedziec, ze dana osoba jest z np. lublina (aha, czy w icq
mozna dostac liste wszystkich osob kltore sieciuja z lublina lub okolic
(albo dowolnego innego miasta ???) ???)

> A, zapomnialem: co mi po tej informacji, ze sie z glupia spytam?

bylo takie pytanie, jak to zrobic. pewni po to by wyslac do tej osoby msg
z wiadomosci "hi"

> Aha, mam przesylac plik znajomemu przy uzywaniu serwisu windzianego. Czy aby
> rozumiesz co mi proponujesz?

tak rozumiem. rozwiazanie pewne, wygodne i nie sypiace sie (no chyba, ze
jestes podpiety 24h na dopbe i oglosisz wszem i wobec, ze u ciebie na
win95 stoi serwer ftp :)))))))) no ale coz ... tak tez mozna. dla
informacji. ja warftpd odpalam tylko na czas transferu znajomego.

DePeSz