Re: Dziwne wykrywanie EDO ?

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Tue 16 Sep 1997 - 19:33:36 MET DST

> SDRAM za opisywane paroma danymi, miedzy innymi jest to maksymalna
> czestotliwosci tak:
> 83MHz - czyli czas dostepu 12ns
> 100MHz - 10ns

Kompletnie niezrozumienie tematu. Az rece opadaja ;> Czy na podobnej
zasadzie 60ns EDO to 66MHz, a 70ns EDO to tylko 60MHz? Zastanow sie jak
dzialaja pamieci RAM a pozniej raz jeszcze pomysl, czy aby nie palnales
glupoty przed chwila ;)

> przyspieszenie pracy nad niektorymi plikami - obrobka arkuszy
> kalkulacyjnych, szczegolnie z zawierajacymi skomplikowane abliczenia oraz
> makra, pliki graficzne np. COREL - ladowanie pliku do pamieci i jego

Gratuluje niezwyklej spostrzegawczosci. Moze zatrudnij sie wiec w
PC-Kurierze do testow sprzetu? Ilez to czasu mozna bedzie zaoszczedzic nie
odpalajac idiotycznych benchmarkow, skoro wzrockowo bedziesz w stanie
uszeregowac komputery wg. wydajnosci.

> SDRAM -jak sam nazwa wskazuje pracuje synchronicznie z procesorem, a
> dokladnie z jego zegarem - przyblizajac to i tlumaczac CPU-RAM pracuja w
> fullduplex.

A moglbys wytlumaczyc dokladniej? Bo nie bardzo rozumiem o czym piszesz...
Zapytam inaczej: jak dziala SDRAM (opisz dokladnie cykl dostepu do
pamieci)? W ktorym miejscu jest ten fulduplex? (moze to ja czegos nie
rozumiem ;>> ).

> A zeby jeszcze Cievie dobic moj drogi Karpio - SDRAM-y dzielimy na 2Clocks
> & 4Clocks, a moze teraz tez twierdzisz ze jest to bzdura?

A zeby jeszcze Cievie dobic moj drogi (sorry, nie znam Cie i nie wiem ktos
Ty) - na czym polega na roznica? Moglbys uzasadnic? Przedstawic roznice?
Czego dotycza 2/4 takty stanowiace roznice?

> Kiedys byla sprawa prosta 30pin SIMM 8/9bit, nastepnie 72pin SIMM 32/36bit
> i tu juz niektorzy gubili sie............
> No coz SDRAM - dla niektorych jeszcze, cytuje: Jakas bzdura kompletna...

Coz... Poczytaj dokladniej sysdoca zanim raz nastepny zabierzesz glos na
liscie ;>

pozdrawiam,
karpio