Re: Zamiana formatu z .wav na .ra

Autor: milosz danielewski (mdaniel_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 15 Sep 1997 - 16:20:57 MET DST

On 15 Sep 1997 04:27:52 GMT, "Sylwek Orlik" <sylor_at_polbox.com> wrote:

>milosz danielewski <mdaniel_at_priv.onet.pl> napisał(a) w artykule

>Nazwiska nie podam bo nie pamiętam. Polecam lekturę Studio Sound.
>Artykuł dotyczył nagrań Błękitnej Rapsodii równocześnie w obu
>technikach by później dokonać porównań. Poza tym może moja
>skromna osoba wystarczy? Dlaczego 24 a nie 32 bity? Bo nie ma
>przetworników 32 bitowych. Teoretycznie jednostkowy skok napięcia
>w takim prztworniku, przy znamionowym napięciu wyjściowym 1 V,
>wyniesie 2,33E-10 V. Nie jestem fizykiem, ale wydaje mi się to mało
>prawdopobne.

 Wieksze znaczenie ma zle ustawienie kolumn albo akustyka
pomieszczenia niz te dodatkowe bity. Moja uwage o 32 bitach wszyscy
potraktowali zbyt doslownie - chodzi mi o to czy np. 20 bitow by nie
wystarczylo ? A ponadto jak czegos nie ma ( przetworniki 32 ) to moze
czas to wymyslic i wmowic ludziom ze to potrzebne ?

>Jeżeli uważasz, że częstotliwość próbkowania 44,1 kHz jest wystarczająca
>do poprawnego odzwierciedlenia pasma akustycznego, to zapewniam Cię,
>że jesteś w błędzie.

 A co powiesz o 25 Hz odswiezaniu w TV ? To wymyslono jeszcze przed
wojna. A o 4 kHz w telefonie? Taka czestotliwosc (44.1) byc moze nie
jest wystarczajaca do _idealnego_ odzwierciedlenia pasma, ale na pewno
wystarcza do _poprawnego_. Przy 24 bitach co najwyzej szumy sie lepiej
sampluja. Pozostaje kwestia jakosci dodatkowego sprzetu: przetwornik
=> wzmacniacz => kable => kolumna, na tym stracisz to co zyskales na
probkowaniu. Nie jestem wrogiem postepu, ale czy to oznacza, ze mamy
zaczac robic monitory swiecace w ultrafiolecie bo moze ktos to widzi ?

 A na prawdziwy odsluch, zapraszam milosnikow do filharmonii :)

milosz danielewski