Re: Zamiana formatu z .wav na .ra

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Mon 15 Sep 1997 - 06:27:45 MET DST

Robert Slaski <slaskir_at_ee.pw.edu.pl> napisał(a) w artykule
<341A6179.160A2659_at_ee.pw.edu.pl>...

Stroiciele fortepianów mają słuch muzyczny.
Niektórzy muzycy mają tzw. słuch absolutny, polegający na
rozpoznawaniu wysokości (częstotliwości) dźwięku z błędem
rzędu 0,5 % w średniej części pasma akustycznego "z pamięci".

Czemu? Każdy człowiek jest inny.

> My jesteśmy prości ludzie, więc skoro ktoś doszedł do tego, że 16/44.1
> nie wystarcza, to pewnie miał rację[1]; skoro w DVD można upchać 17GB
> bez kompresji, to czemu tego nie wykorzystać.
>
> Pozatym pamiętajmy, że te dźwięki blisko 20kHz to głównie wyższe
> harmoniczne dźwięków podstawowych, więc wpływają one na to co nazywamy
> brzmieniem, przestrzenią itp.

... blaskiem, szczegółem, a bardziej prozaicznie np. małymi
zniekształceniami fazowymi.

> Ktoś kto ma pierwszy stopień słuchu
> (słyszy, ze grają) oczywiście tego nie usłyszy.

Ale to jego sprawa. Należy równać do najlepszego, a nie najgorszego.

Sylwek Orlik