Re: Zamiana formatu z .wav na .ra

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Sat 13 Sep 1997 - 11:48:41 MET DST

Slawek wrote:

> Dla wiekoszsco populacji wystarczy radio FM czyli do 15k
> I tweirdza ze slychac cale pasmo.
> Ale podobno wybitne jednostki te 18-19 kHz slysza.
> Stroiciele fortepianow itp....
>
> 20k to podobno fizjologiczne maximum.

My jesteśmy prości ludzie, więc skoro ktoś doszedł do tego, że 16/44.1
nie wystarcza, to pewnie miał rację[1]; skoro w DVD można upchać 17GB
bez kompresji, to czemu tego nie wykorzystać.

Pozatym pamiętajmy, że te dźwięki blisko 20kHz to głównie wyższe
harmoniczne dźwięków podstawowych, więc wpływają one na to co nazywamy
brzmieniem, przestrzenią itp. Ktoś kto ma pierwszy stopień słuchu
(słyszy, ze grają) oczywiście tego nie usłyszy.

Pozdrawiam,

PS. Nie jestem audiofilem, po prostu dużo słucham różnych dźwięków.

[1] oczywiście najbardziej zainteresowana jest mafia producentów
czytników i płyt DVD, którym zależy na sprzedaży nowego produktu :))

--
Robert Slaski
mailto:slaskir_at_ee.pw.edu.pl