Re: ICQ - co to takiego?

Autor: Hubert DePeSz Lubaczewski (depesz_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 13 Sep 1997 - 15:03:43 MET DST

Radoslaw Poplawski wyrzezbil(a) ...
> Czy akurat musimy wchodzic na irc-a? BTW. W jaki sposob bede wiedzial, ze
> jestes on-line?

komendy (Do wyboru): finger, whois, notify. w zasadzie to. na upartego da
sie do tego i who wykorzystac.

> Czyli proponujesz do _samej_ poczty cos co zajmuje wiecej miejsca w pamieci
> niz caly progam do ICQ.

_dla mnie_. dlaczego? bo sie przyzwyczailem i ma amse opcji ktorych nikt
nigdy do icq nie wsadzi.

> Przykro mi, nie bede kladl na zadnym FTP plikow tylko po to, abys mogl je
> sciagnac. Moge najwyzej dolaczyc do poczty.

a kto ci kaze klasc na jakims serwerze? a "direct upload" ci juz nie
pasuje ???

> Jezeli sugerujesz, ze ICQ zajmujace 1.5MB na dysku jest kombajnem to ja Ci
> wspolczuje.

jest kombajnem bo robi to co kilka innych oddzielnych programow, czyli
grupuje x funkcji w jednym programie. a rozmiar nie ma nic do rzeczy.
widzialem kombajn ktory mial 150kb (traceroute, ping, finger i kilka
innych funkcji).

> Wniosek: nie uzywales ICQ.

nie. i moge sie do tego przyznac. po prostu szukam kogos kto mi pokaze w
czym icq jest lepsze od irc (+dodatkowych programow of coz)

> Faktycznie, to jest pewna wada, zwlaszcza dla nieprzejednanych ideologow.

nie. nie o to chodzi. po prostu jesli firma x zrobila dobry prograsm do
pogawedek, to nie znaczy, ze potrafi tez zrobic dobry program do poczty,
sciagania plikow czy czegokolwiek innego.

> Od kiedy ICQ ma za zadanie spelniac role programu pocztowego i "sciagacza"
> plikow jednoczesnie? Chyba pomyliles podreczny notatnik z tablica...

taki byl wysuniety argument, ze icq moze sprawdzac poczte i wysylac
pliki. (nia pamietam kto to pisal, ale mozna sprawdzic w poprzednich
postach)

DePeSz