Re: Zamiana formatu z .wav na .ra

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 13 Sep 1997 - 00:19:48 MET DST

solti_at_polbox.com (Patryk Sielski) wrote:

>Przepraszam, ale co to za format MP3? Czy moglbys mi udzielic blizszych
>informacji?. Osobiscie tez jestem zainteresowany konwerterem WAV-->RA.
>Z gory dzieki.

to jest MPEG 1.0 Layer III . jest to typ kompresji stratnej.
ludzie roznie mowia, ale z reguly plota. przy odpowiednich ustawieniach
dla kompresera, kompresja 1:10 powoduje minimalne zmiany w barwie
dzwieku. normalni ludzie tego nie slysza, slysza to audiofile.
lecz podobno w jakichs testach udowodnili, ze nawet audiofile
mimo ze slysza roznice, nie wiedza ktory dzwiek jest kompresowany
a ktory nie. nie nastepuje tu zadne obcinanie czestotliwosci.
jak przed kompresja probka miala 44.1khz (kompakt), to po kompresji
tez bedzie miala tyle. na czym dokladnie polega kompresja, nie mam
zielonego pojecia. aha. stopien kompresji jest dowolny, z krokiem 2 .
od 1:4 do 1:20 . przy 1:12 juz ja slysze roznice, ale jeszcze moze byc.
kawalki mowione mozna pewnie smialo kompresowac 1:14 .