Re: Wingatki ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 03 Sep 1997 - 12:24:30 MET DST

irekz_at_rubikon.net.pl (Ireneusz Zielinski) wrote:
> [...]
>Wszystko jest ok i chodzi niezle ale mam maly problem.
>Otorz np. przy programach do irc jako serwer_irc nalezy podac
>"wingate"
>a wtedy polaczy sie (program do irc) z serwerem irc przypisanym do
>programu wingate (w naszym przypadku do programu wingate przpisany
>jest server irc.krakow.pl)
>Wszystko niby chadza ok. W mIRCu wpisuje sie jako server wingate i
>chada....ale co jesli by chcialo sie polaczyc z innym sreverem irc ???
>Np z serverem undernetu.....??? Czy da sie to zrobic be zmian w

to sobie zrob porzadna internetowa bramke na linuxie, i nie cuduj
z windowsami.

>taki sam problem jest z newsami (ale jest on znacznie mniej
>dokuczliwy).

na linuxie mozesz zrobic sciaganie newsow na zapas. oczywiscie
wybranych grup. bardzo wygodne. oczywiscie taka bramka moze robic
za lokalny miniserwerek newsow.

>Czy istnieje jakis proram dla win95 ktory dziala podobnie jak wingate
>ale na komputerach_koncowkach nie trzeba ustawiac wszedzie uzywania
>proxy itp. Chodzi mi o to by wszystko chadzalo normalnie jak by sie
>dialupowalo z komputera koncowki ?????

na windowsy to jest trudne do zrobienia, bo masz od razu gotowe programy.
na poczatek to jest latwe, bo nie trzeba duzo ustawiac. ale w tej
sytuacji nie masz praktycznie pola do manewru. bo programik musisz
rekompilowac. co do linuxa, nie bede ukrywal ze sie napracujesz.
ale mozesz zrobic automatyczne dzwonienie (jak ktos chce sie dopukac
do inetu), sciaganie wybranych grup jesli polaczenie z inetem jest
aktywne, odpada problem z irc serverami. bo podajesz ten docelowy
a nie bramke. itp/itd. i jeszcze taki linux moze ci robic jako
lokalny mailer. tak ze jesli wysylasz wiadomosc do internetu, wychodzi
ona natychmiast. linux juz sie z tym meczy, a dla twojego
komputera to jest niewidoczne. mozesz sobie zrobic takze automatyczne
sciaganie poczty. tak ze linux sam bez pytania sciaga (jak moze) np.
z takiego polboxu. a ty lokalnie bardzo szybko i sprawnie sobie to czytasz.
czyli jestes off-line, a dzialasz tak jak on-line. bardzo wygodne.

>PROSZE (serio i bardzo) o pomoc ! :))))
>Irek

mam nadzieje ze wskazalem ci wlasciwy kierunek. ale nie bede ukrywal
ze bedzie to od ciebie wymagalo pewnego wysilku. ale warto.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |