Re: IDE - SCSI a nagrywarka CD-R/RW

Autor: Pawel Gluszynski (uugluszy_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Sat 23 Aug 1997 - 22:51:13 MET DST

In article <01bcaffe$bc39f480$0100007f_at_default>, "Krzysztof Świtalski" <biur_fin_at_cz.onet.pl> wrote:
>Planuje kupic nagrywarke CD-RW i w ofercie wielu firm widze
>modele pracujace z interfejsem IDE ATAPI. I teraz mam pytanie :
>ktory interfejs (SCSI czy IDE) jest leprzy do przylaczenia nagrywarki?
>Dowiedzialem sie tez, ze niektore modele nagrywarek wejda na Polski rynek
>najpierw (a moze tylko) z interfejsem IDE.

Z nagrywarek IDE mam krotkie doswiadczenie z HP Writer 6020ep. Ogolnie jest
OK, ale trzeba uwazac jakie plytki sie kupuje - ja mialem problemy z
Ricoh'ami.

Nie zauwazylem aby byly roznice pomiedzy szybkoscia nagrywania na
CD-R SCSI i IDE o tych samych predkosciach (x2). Zaleta IDE to ta, ze mozna
podlaczyc urzadzenie do kazdego komputera. Choc co prawda plyta (port) i BIOS
powinny byc wyprodukowane po 1995r.

Pozdrowienia

Pawel Gluszynski
uugluszy_at_cyf-kr.edu.pl