IDE - SCSI a nagrywarka CD-R/RW

Autor: Krzysztof Świtalski (biur_fin_at_cz.onet.pl)
Data: Sat 23 Aug 1997 - 21:57:11 MET DST

Planuje kupic nagrywarke CD-RW i w ofercie wielu firm widze
modele pracujace z interfejsem IDE ATAPI. I teraz mam pytanie :
ktory interfejs (SCSI czy IDE) jest leprzy do przylaczenia nagrywarki?
Dowiedzialem sie tez, ze niektore modele nagrywarek wejda na Polski rynek
najpierw (a moze tylko) z interfejsem IDE.
Zalaczam fragment listu od ALSTOR-a:

>Informuje, ze w najblizszym czasie (tj. 2 - 3 miesiace) nie
>zamierzamy sprowadzac nagrywarek Philips CDD 3600. Spowodowane jest
>to tym, ze i tak wiekszosc klientow pyta o te urzadzenia w wersji IDE
>(powazna role gra tu koszt kontrolera SCSI).
>Poza tym sam Philips jeszcze nie dostarczyl nam (nawet do testow) CDD
>3600.
kon. cyt.

Dodam ze:
CDD 3600 - SCSI
CDD 3610 - IDE

Osobiscie wydaje mi sie SCSI jest lepszy dla tego typu urzadzen,
a jak kogos stac na nagrywarke, to i tez za prosty kontroler moze
zaplacic (ok. 200 zl).
Moze ktos z was pracuje juz z nagrywarka podlaczona do IDE i podzieli
sie spostrzezeniami na temat "komfortu" pracy.
Czekam na odpowiedzi.

Krzysztof Świtalski
e-mail: biur_fin_at_cz.onet.pl