Re: win95, procesor, wiatrak...

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Tue 19 Aug 1997 - 00:49:27 MET DST

slaskir_at_ee.pw.edu.pl (Robert Slaski) napisał:

>Ja bym tam sprawdzil czy ten wiatrak to naprawde chlodzi, czy tylko
>buczy.

O to, to... (patrz niżej)

>Gdy kupilem swego czasu wiatrak i zamontowalem go na procu, mialem
>rowniez podobne objawy (G95). Po blizszych ogledzinach stwierdzilem,
>ze plastikowa obejma mocujaca radiator do proca jest wykonana tak
>wspaniale, ze zostawia szczeline powietrzna miedzy nimi. Po wywaleniu
>obejmy i zamontowaniu wiatraka z radiatorem w standardowy sposob (tj.
>silikon+zapalka+gumka recepturka) wszystko od roku dziala bez
>zajakniec (no, ostatnio czesto pracuje tez na Linuxie;))

A zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl (R.Zylla, Lodz-Baluty) dopisał:

> Trzeba tu zastosowac stara zasade, ktorej nauczyl nas Bill.
> Trzeba wylaczyc i wlaczyc jeszcze raz, moze sie samo naprawi.

Mnie tego najpierw nauczyły stare polskie czarno-białe telewizory ;)
Ale nie pomogło tym razem.

> Ale powaznie to nalezy jeszcze raz wymontowac procesor
> i wiatrak.
> Moze nie ma dobrego kontaktu termicznego
> miedzy radiatorem i procesorem ?
> Moze wlazl jakis paproch
> miedzy te powierzchnie ?
> Moze ktoras nozka procesora sie zle wpasowala ?

Prawie. Obejrzałem to wszystko dokładnie i wyglądało na to, że radiator dobrze
przylega do procesora. A jednak buczał a nie chłodził. Wziąłem stary radiator i
nowy wiatrak, poobcinałem wiatrakowi co trzeba, bo miał inny sposób mocowania, i
działa. Zdaje się, że dobrze działa. Więc wygląda na to, że radiator wykonany
był z jakiegoś podle przewodzącego ciepło materiału. Za to sam wentylator jest
chyba porządny, a w każdym razie ma większą powierzchnię skrzydełek i wieje na
cały radiator, a nie tylko na jego środek, jak poprzedni.

To jeszcze powiem ku przestrodze innych, co to był za wentylator. Ładny był ;)
Srebrny radiator a sam wiatrak z przezroczystego plastiku. "Crystal Cooler" mu
było; do pentium > 150. radzę omijać z daleka...

A może by tak jakieś FAQ na temat wentylatorów wysmażyć? Takiego jeszcze chyba
nie grali?

Dzięki wszystkim za wsparcie na duchu,

marek

--
Marek Jedliński  UŁ, Instytut Anglistyki, tel/fax (42) 366337
eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net | http://www.lodz.pdi.net/~eristic/