Re: Grzegorz Szyszlo nie tylko krytkuje na PC

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 16 Aug 1997 - 12:56:41 MET DST

marekc_at_dawid.com.pl (Marek Ciesielski) wrote:

>Ale goracy piesek nie jest WYSIWYG. A tak w ogole, to po co ta
>dyskusja o HTML'u? Kod generowany przez FP: Netscape czyta, Misie
>czytaja, Lynx czyta - wiec w czym problem?

ze czyta, to jedynie zasluga tych przegladarek. niektore telewizory
tez pracuja poprawnie, nawet jak napiecie w gniazdku spadnie
z 220V do 90V. Ale to nie znaczy, ze w danym miejscu takie napiecia
byc powinny. norm niestety trzeba sie trzymac.
poza tym z czytaniem takich "dokumentow" roznie bywa. czasem
wystarczy zmienic byle bzdure, by sie czytac nie dalo.

A tak wogole, to wisi-wing masz na podgladzie zwykla netszkapa
albo misiem. wystarczy co jakis czas robic reload.

>Mnie naprawde nie obchodzi, zeby HTML generowany przez programy byl
>'czysty ideowo'.

tu nawet nie chodzi o czystosc ideowa. chodzi o poprawnosc kodu
zrodlowego. to moze wejde na bardziej microsoftowe podworko. zgadnij
jak by sie zachowywal word gdybys mu podrzucil dokument z naruszona
wewnetrzna struktura ? mysle ze wiesz. bardzo roznie.
wiec niby czemu w HTML maja byc lamane wszelkie reguly, skoro w wordzie
musza byc scisle przestrzegane ?

>Rownie dobrze mozna by pisac np. programy za pomoca
>zer i jedynek lub w "czystym" asemblerze (taki kod jest najbardziej
>skondensowany i szybki) ale ludzie wymyslili jezyki programowania,

zobacz jak wyglada kod zrodlowy HTML. On zostal skonstruowany w ten sposob,
by byl czytelny w postaci zrodlowej praktycznie dla kazdego, kto jest
w stanie nauczyc sie podstaw jakiegokolwiek jezyka programowania.

>ktore takze generuje kody, ktore fanatyka asemblera doprowadzaja do
>szalu...

mow sobie :)))) zly przyklad.

>Po prostu WYSIWIG jest wygodniejszy i tyle - po co sobie utrudniac
>zycie. Jezeli ktos lubi pisac w HTML'u za pomoca notepada to ja
>takiego czlowieka podziwiam, ale nie oznacza to, ze sam osobiscie

Ja nie mam nic przeciwko wysiwingowi. tylko niech ten glupi front page
zacznie generowac poprawny kod a nie smieci. czemu nie zaproponujesz
temu czlowiekowi program HOME SITE tylko smiecia FP ?

>znajde tyle samo samozaparcia by tworzyc komercyjne strony, ktore moga
>miec i prawie 100 stron, a trzeba je napisac w kilka dni (lacznie z
>projektem i wykonaniem skanow itp.)

to sie da zrobic nawet kilkoma skryptami, i makrami.
rozumiem ze mozesz to ciemno widziec. ale to typowe. w koncu
jestes tylko uzytkownikiem windowsow :)))) jak to swego
czasu mowil kaszpirowski "to normalne" :)

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |