Re: plytka...

Autor: Andrzej Piotr Wozniak (usher_at_polbox.com)
Data: Wed 13 Aug 1997 - 06:13:56 MET DST

Jacek Osiecki <joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl> wrote in article
<slrn5v1vs7.bc.joshua2_at_powercomp.com.pl>...

DOS'em nie mozna wejsc

> Jakoś płyty z długimi nazwami z Linux+ są pod DOSem widziane...
>
> Pozdrawiam,
> --
Dokładnie rzecz biorąc sprawa wygląda tak:
Mogło być ustawione domyślnie nagrywanie płyty z użyciem tylko
długich nazw (tzn. z małymi literami, spacjami itp.), bez użycia
krótkich odpowiedników. Przyczyna - oszczędność miejsca na płycie,
wymagania którejś normy(?), ustawienie z Norton Utilitów lub innego
programu do dłubania bez sensu.
Obsługę długich nazw W95 ładuje razem z GUI, czyli z grafiką.
Większość programów pod W95 korzysta z systemowych bibliotek, a
programy DOSowe (MSCDEX też)oczywiście nie, więc pliki z nazwami bez
krótkich odpowiedników są dla nich niedostępne. Owszem, wyświetlą
zawartość katalogu głównego, ale np. zawartość katalogu "Moje
dokumenty" zostanie dla nich niedostępna. Podobno są archiwizery
DOSowe, które jednak jakoś potrafią sobie z tym poradzić, ale się z
żadnym takim nie zetknąłem.
Największą głupotą jest to, że w co niektórych wydawnictwach uważają,
że wszyscy mają W(% i nawet programy DOSowe umieszczają w
podkatalogach z długimi nazwami.
Z ciekawostek: MS Office 95 ma w readme napisane, żeby nie uruchamiać
go z katalogu, który ma długą nazwę :-)))))) Ch...Wała B.G.!

--
Pozdrawiam/Regards
Andrzej Wozniak