Re: SYSTEMY NA PC

Autor: Jerzy Slominski (jason_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Tue 12 Aug 1997 - 18:41:20 MET DST

--
720 KB, ale dyskietka samoczynnie sie "rozformatowywala",
pojawialy sie podwojne pliki etc. Natomiast do Amstrada
mialem zewnetrzny naped 360KB, ktory czytal i pisal dyski PC-ta,
i to co sie zrobilo w TPascalu mozna bylo przeniesc na IBM.
Mialem (mam !) nawet prawie pelna wersje Turbo Graphics zaimpementowana
na Amstarda (tylko okienek nie mialem ruchomych, reszta chodzila i to
z szybkoscia porownywalna z PC-tem, a zrzut graficzny ekranu 640x200
trwal ok. 10s, wiec to drukarka spowalniala caly proces).
Byli czasy...
I tak uwazam, ze TP30 to byl najlepszy kompilator Pascala, przynajmniej
do celow dydaktycznych - 30KB na CP/M, 38KB na PC!
Aha, FDread itp. rzeczy tez mialy odpowiedniki na Amstradzie, dyskietki
180KB mozna bylo nadformatowac na 210KB, a 360KB na 420KB, a jak ktos
mial zewnetrzny naped 720KB, to na 840KB. To juz byl prawie twardziel!
jason_at_cc.uni.torun.pl