O co Wam chodzi!?

Autor: Arkadiusz Góralski (goral25_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 13 Aug 1997 - 00:45:23 MET DST

PeCet mial byc z zalozenia grupa zajmujaca sie sprzetem, to kto nadal
tej grupie tak wieloznacza nazwe?. Nie prosciej bylo by znazwac ja:
hardware albo blacha czy jakos tak. Widocznie panowie z redakcji
Gambler'a tez zle zrozumieli ta nazwe, bo w numerze 7/97 strona 62
czytamy:
"... grupa poswiecona pecetom. (...) Jesli chcesz sie czegos dowiedziec
o oprogramowaniu lub sprzecie, to wlasnie jest lista dla Ciebie..."
I mysle, ze wiele osob postrzega grupe PeCet jako grupe traktujaca o
pecetach. Okazuje sie jednak, ze jezeli jakas osoba zada pytanie ktore
sie komus nie podoba, to zamiast otrzymac odpowiedz jest odsylana do
innej grupy. Widocznie niektore osoby chcialyby miec wszystko
uporzadkowane i zapolkowane. Ktos sie zapyta o staje dyskow - odesla go
do grupy zajmujacej sie stacjami dyskow itd. To tak jakby w normalnym
zyciu, w kazdym kiosku sprzedawano co innego:
Wyobrazmy sobie taka sytuacje: Siedzi babcia w kiosku i przychodzi
facet:
- Dziendobry, sa ziemnaki?
- Nie ma, ja tu ziemniakow nie sprzedaje.
- A gdzie moge kupic?
- Nie wiem, pojdzie pan gdzies na prawo, tam sa gdzies ziemniaki.
- A jest woda mineralna?
- Nie ma.
- A gdzie moge kupic?
- Pojdzie pan 10km w lewo tam powinna byc woda.
- A co pani tu w ogole sprzedaje?
- Ja sprzedaje marchewki...
Kazdy z nas wie ze tak nie jest. Tymczasem niektorzy z grupy zachowuja
sie jak ta babcia z kiosku. Teraz powstaje coraz wiecej supermarketow,
gdzie jest prawie wszystko, i mozna w dodatku zaoszczedzic czas. Moze
PeCet przechodzi swego rodzaju ewolucje, przeistaczajac sie w
"supermarket", gdzie mozna znalezc wszystko? Wiem, ze wiekszosc
komputerowcow to pedanci, ktorzy wszedzie musza miec porzadek, wiec
zastanowmy sie nad przyszloscia PeCet'a...

Arkadiusz Goralski
goral25_at_free.polbox.pl