Re: _Jaka_p=B3yta_pod_K6-200_

Autor: Jan Dubiec (alx_at_rdp.asi.alcatel.es)
Data: Mon 11 Aug 1997 - 15:48:28 MET DST

On 11 Aug 1997 13:32:04 +0200, cad2_at_dmcs.p.lodz.pl (Zbigniew Klos)
wrote:
[.....]
>Jasiek !
>Pecet ma nie tylko jeden zasilacz !
>Zasilacz sieciowy (ten o mocy zwykle 200-230W) istotnie zawsze jest
>impulsowy i daje cztery napiecia wyjsciowe (+/- 5 i +/- 12V).
W Alcatelu płacą dobrze, ale to i tak za mało jak na moje potrzeby.
Dlatego chałturzę trochę i naprawiam elektroniczny koks (wcześnie było
to moje główne źródło utrzymania), min. zasillacze. Dlatego nie wiem
jak rozumieć powyższe zdanie. Jest wręcz obrażające :-) .
>W przypadku plyty glownej mowa jest o zasilaczu (a wlasciwie
>stabilizatorze) zasilajacym procesor (redukujacym napiecie zasilania z 5V
>do 3.5,3.3,3.0,2.9,2.8,2.5 V - zalezy od procesora) umieszczonym na
>plycie glownej !!! Glownym elementem
>tego stabilizatora sa tranzystory umieszczone na zwykle dwoch
>radiatorach. W przypadku
Wiem, nie musisz mi tego tłumaczć
>stabilizatorow o pracy ciaglej (nietrafnie tu nazwanymi szeregowymi) t
O, widzę że nadajemy na tych samych falach, patrz moje RE na post
p. Krzysztofa Halasy.
>tranzystorach tych wystepuja duze straty mocy i mocno sie grzeja. Tak
>jest w przypadku znacznej wiekszosci plyt.
>Niektore plyty (np. ww ASUS) maja jednak stabilizator impulsowy, tak, ze
>straty mocy w jego tranzystorze kluczujacym sa minimalne i radiator sie
>nie nagrzewa tak bardzo.
>Zeby bylo juz dokladnie, wiekszosc plyt glownych ma dwa regulatory
>napiecia, gdyz obecnie produkowane procesory (np. Cyrix i INTEL MMX oraz
>K6) wymagaja dwoch napiec zasilajacych.
To też wiem.

Ogólnie rzecz biorąc Twój post jest bardzo pouczający. Sądzę, że wielu
niusowiczom wyjaśni niektóre sprawy. Przepraszam za nieopatrzne
wywołanie dyskusji na temat zasilaczy, ale odpowiadając na post
p. Marka Adamskiego sądziłem , że ma na myśli zasilacze główne (patrz
moje RE na post p. Krzysztofa Halasy).
 Przenosimy się na pl.misc.elektronika
/ /_/ / / /_/ / (__ ) / / / __// ,< /_/ CAE Tools Departament
\____/ \__,_/ /____/ /_/ \___//_/|_| (_) mailto:alx_at_rdp.asi.alcatel.es