Re: Off - topic: gwarancja a podpis klienta

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 08 Aug 1997 - 10:35:26 MET DST

"Bartosz Strozek" <strog_at_polbox.com> wrote:
>Kupilem czas jakis temu (15 VI 96) twardzielka i zepsul mi sie wlasnie
>trzeci raz, ma ochote juz wiecej nie miec nic wspolnego z firma ktora mi go
>popchnela i chce od nich dostac pieniazki. Na gwarancji mam napisane ze
>"firma nie zwraca pieniedzy za zakupiony sprzet" i jest tam miejsce na moj
>podpis. Na szczescie nic nie podpisywalem, ale mam taka watpliwosc: czy
>jezeli gwarancja jest niepodpisana to czy moge domagac sie zwrotu

pewnie tak. oni sie podpisali, a ty nie. w tym monencie obiwiazuja
ogolne reguly reklamacji. jakis czas temu byl tu list, jak mozna
egzekwowac gwarancje. jest cos takiego jak sad konsumencki. to jest sad
polubowny. udaj sie do niego (w razie problemow), i dowiedz sie jak mozesz
zalatwic sprawe. jednak musisz sie upewnic (pogrzeb w swoim ramie, ale
tym na szyi), czy faktycznie nie podpisales egzemplarza, ktory zostal
w firmie.

>pieniazkow po dluzej niz roku od momentu zakupu (gwarancje mam na dwa
>lata). Bo rozumiem ze jezeli nie podpisze gwarancji, to obowiazuja jakies
>ogolne przepisy na ten temat.
>Swoja droga widzialem juz taka gwarancje na ktorej stalo "wszystkie warunki
>gwarancji klient akteptuje podpisem" - wszystkie czyli czas trwania
>gwarancji rowniez. A co jezeli klient nie akceptuje wszystkich warunkow
>gwarancji i nie podpisuje?

sytuacja jest najprostsza wtedy, gdy przed podpisaniem czegokolwiek przeczytasz
co wlasciwie podpisujesz. ja zawsze czytam, chociaz zwykle spotyka sie to
ze zdziwieniem, i kaza podpisywac bez zastanawiania. a ja to mam w ..... :)
i czytam. jak mi nie odpowiadaja warunki gwarancji, to po prostu ide
do drugiego sklepu. bo czy warto kupowac w firmie ktora nie potrafi
sie zajac klientem ?

>gwarancja w ogole nie obowiazuje? Obowiazuje ale
>tylko okreslony gdzies czas?

tu mozesz byc w kropce. bo standardowy okres gwarancji obejmuje jeden rok.
czyli w tej sytuacji albo sie godzisz na gwarancje dwuletnia i warunki
tej firmy (masz ich podpis), albo na domyslna gwarancje roczna.

>Nie wiecie do jakiej organizacji konsumenckiej moge sie zglosic po
>(najlepiej darmowa :-) ) porade?

sad konsumencki. ewentualnie poszukaj jakichs organizacji konsumenckich.

>Pozdrawiam
>Strog
>Strog - Bartosz Strozek
>strog_at_polbox.com
>
>te jeszcz dzialaja..
>strozek_at_dingo.if.pw.edu.pl
>http://www.if.pw.edu.pl/~strozek

^^^^^^^^^^^ ustaw sobie to bardziej poziomo, to ci sie ladnie
zmiesci w 4rech linijkach (taka niepisana umowa w internecie).

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |