Re: He, he The End

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 03 Aug 1997 - 20:43:31 MET DST

abra_at_polbox.com (Andrzej Abraszewski) writes:

> No to co palimy wszystkie podreczniki ?. Znamy z historii przypadki
> "jedyniewiedzacych" co to robili.Cos w koncu trzeba czytac. A User's
> Guide to podrecznik uzytkownika, z ktorego ( skoro zdecydowalem na
> korzystanie z danego narzedzia) powinienem korzystac.

No to sobie z niego korzystaj. Tylko nie kaz wszystkim go stosowac,
bo to nie jest zaden autorytet.

> Jezeli to jedynie bitow i bajtow bo nie kartofli czy jaj itp .

Oczywiscie. Tylko ze musisz jeszcze wiedziec - czy bitow, czy bajtow.
Nie wiem jak chcesz to wiedziec bez zaznaczenia tego.

[MS]
> Nie we wszystko. Ale sie ucze i wyciagam wnioski. Mysle ze maja tam paru
> madrych facetow. Z ich wiedzy chetnie korzystam.

Moze. Statystycznie rzecz biorac - raczej tak, bo w koncu zatrudniaja
sporo pracownikow. Co to ma do rzeczy?

Sugerujesz, ze MS powinien tworzyc jednostki???

> Cytowana przeze mnie norma PN-71/T-01016 podaje to jako M bajt co
> spowodowalo ze zaczeto to odczytywac jako mega bajt. A to M to nie jest
> MEGA !!!, po prostu "em". Dlatego proponuje taka nazwe.

Masz prawo. Watpie, czy znajdziesz nasladowcow.

> I dlatego kupujac alkohol prosisz o "pol" litra czy "cwiartke".

Od dawna juz nie kupuje "pol litra", wiec nie mam tego problemu :)

> I kilo
> cukru ?.Takze "metr" kartofli ( co nie jest to to samo co "metr"-tzw
> szescienny- wody).A 25 stopni C.Itd. itp. Mimo, ze nielegalne sa
> powszechnie stosowane bo sa JEDNOZNACZNE (gdy skojarzone z obiektem
> ktorego dotycza). Natomiast nasza dyskusja dotyczyla wlasnie
> NIEJEDNOZNACZNOSCI. A moze i z tymi nowymi (jednoznacznymi) nazwami da
> sie zyc ?.

Nie ma tu zadnej niejednoznacznosci. MB=1024KB=1024^2B.
Megabajt=1024Kilobajtow.

Za wyjatkiem sytuacji, gdzie jest to oczywiste, lub nieistotne
(zauwaz, ze roznica pomiedzy 1000 i 1024 wynosi ok 2.5%).

> No a na tym swiecie sporo do powiedzenia (jeszcze) ma Microsoft. Chyba
> ze nie o tym MS pisales na wstepie albo nie tym samym swiecie myslimy.

Niewatpliwie, w *swoich* kregach. Chyba ze dla Ciebie swiat = srodowisko,
w ktorym rzadzi MS. Mna _nie_ rzadzi.

> Tak a propos.
> Oto fragment Twojego listu z 26.04.97 godz.17.00
>
> Jesli tak, i jesli owe pamieci to *44256 (czyli o organizacji
> 4*256kbit),
> to nie powinno byc problemow.
> --
> Krzysztof Halasa
> Network Administrator of The Palace of Youth in Warsaw
>
> Co miales tak naprawde na mysli ?. (4*256000 bitow ?)

Oczywiscie ze nie - nie ma takich pamieci, bo one maja organizacje
X*2^Y. Czyli 4*256kbit=4*256*1024 bitow.

Rowniez nie ma tu zadnej niejednoznacznosci.

> Taki przykladzik by Ci rzucic klode pod nogi.
> Jak zlacze 1000 blokow o zawartosci 1024 bajty to otrzymam blok o
> wielkosci ktora powinienem zapisac wg tego co dla Ciebie stanowi wygodny
> i zrozumialy zapis - 1 kKB. Guslo no nie. A jak to odczytasz ?. Jeden
> kilo kilo bajt. To beda juz jaja to potegi n.

Nonsens. To bedzie 1000KB, czyli "tysiac kilobajtow".

> A wedlug mojej propozycji 1 kK (z kontekstu wynika ze nie chodzi mi o
> kilo kajzery). I odczytam to jako jeden kilo kabajt. I bedzie cacy.
> Jesli sobie zyczysz to moge przedstawic wieksza liste podobnych bzdur i
> niescislosci.

Nie, dzieki. Raczej sie wstrzymaj.

> Taka informacja na wyrost.1 mb tez jest zruzumiale i jednoznaczne choc
> niektorym mogloby sie kojarzyc z metrem biezacym.

Szczerze mowiac mi sie nawet kojarzy. Bo chyba nie z milibitem?

> I dlatego pisza uczciwie np. 989 cyl,15 heads,56 spt =425,1 MB ? A moze
> poprostu rozumieja ze M to mega a B to bajt ?

Oczywiscie ze rozumieja po swojemu.

> No i co z tego. Fakt jest faktem.

No dobrze - powiedz co z tego wynika. Bo dla mnie nic.
Szczegolnie, ze np. pojecie "14.4kbps (14400 bps)" oraz "czternascie
kilobitow/s" sa (z wystarczajaca dokladnosci) rownowazne.

> No ta jak dowolnie czy jednoznacznie ?

Bardzo jednoznacznie :)
HDLC raczej sie nikomu nie pomyli z FM.

> . Juz sie "ugotowales" (przeczytaj
> swoj. tekst oznaczony gwiazdkami)

??? Nie wiem, o ktorym tekscie myslisz.
BTW: pochlebiasz sobie. Czesto jest tak, ze ktos nowy w branzy
(niekoniecznie tej) stara sie przewrocic istniejacy porzadek do gory
nogami. Zwykle mu sie to jednak nie udaje.

BTW2: Juz mi sie nie chce pisac wiecej na ten temat.

BTW3: Bedziesz musial niestety sie przyzwyczaic, ze jest tak jak jest.

--
Krzysztof Halasa