Re: Co sie dzieje z moim dyskiem?

Autor: Mariusz Krukowski (kruk_at_it.pl)
Data: Tue 05 Aug 1997 - 09:47:54 MET DST

Grzegorz Tomczyk wrote:

> Czesc
> Zalozylem na swoim dysku fat32 z Win'95 OSR
> Mam taka ciekawostke.
>
> Otoz na dysku Caviar 1,6 GB w srodowisku GUI Win'95
> komenda dir oraz Win'95 pokazuje mi 450 MB wolnego miejsca.
>
> Jezeli odpale tylko sam system bez graficznego srodowiska
> np opcja: "tylko wiersz polecen" to wszyskie programy mi pokazuja
> ok. 80 MB wolnego miejsca i nie mozna na moj dysk wkopiowac wiecej danych.
> Rozmiar ogolnej powierzchni dysku jest pokazywany OK
>
> Co to moze byc?.
>
> Scandisk i ndd32 nic nie znajduja.
> [...]

Kiedys widzialem podobny efekt, gdy na Windowsach byl zainstalowany
Smart Unerase z Norton Utilities. Programik ten ukrywa gdzies na
dysku wykasowane pliki, a w razie potrzeby zwalnia zajmowane przez
nie miejsce. Dlatego przy dzialajacych Windows pokazywane bylo
_potencjalnie_ dostepne miejsce. Natomiast w samym DOS'ie obszary
te byly widoczne jako zajete.