Re: HDD ?

Autor: Marcin Maruta (mmaruta_at_ispid.com.pl)
Data: Sat 02 Aug 1997 - 18:37:07 MET DST

Andrzej Karpinski <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl> napisał(a) w artykule
<4FB86410348_at_golem.umcs.lublin.pl>...
HDD

> Poczytaj cudowne prawo dotyczace gwarancji to zrozumiesz dlaczego
> sprzedawca najchetniej wcale by gwarancji nie dawal. Byle uperdliwy
> klient ma mozliwosc udupienie sprzedawcy na zwrot gotowki, jako ze prawo
> nie jest zupelnie dostosowane do realiow. A kto normalny chjcialby po 3ch

> latach oddawac gotowke za dysk, jak wszystko leci w dol? 3 lata temu
> srednia byl dysk 250MB, ktory kosztowal tyle co teraz 3.1GB... Nie dziw
> sie wiec, ze KAZDY sprzedawca szcza na taki interes.

Obawiam sie, ze Szanowny Pan nie ma racji. Roszczenia z gwarancji
ograniczaja sie do zadania naprawy, ewentualnie wymiany n anowy - a i tak w
umowie gwarancyjnej mozna to w duzym stopniu zmodyfikowac. Tak wiec
sprzedawca nie musi zwracac pieniedzy, tylko dysk - nawet moze byc o
zblizonych parametrach jezeli oryginalnego juz nie ma. Podejrzewam, ze
pomylil Pan gwarancje z rekojmia, ktora rzeczywiscie takie uprawnienia
daje, ale to inna bajka i nijak sprzedawca od niej sie nie wyslizgnie (w
odroznieniu od gwarancji obowiazuje z mocy prawa).

Z powazaniem,

--
Marcin Maruta
mmaruta_at_ispid.com.pl