Re: HDD ?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 02 Aug 1997 - 17:55:13 MET DST

>Czy Wiecie mo e dlaczego na gie dzie sprzedawcy daj rok gwarancji na HDD
>WD CAVIAR? Przecie podobno WD wystawia na swoje produkty 3lata gwarancji.
>Ostatnio pad mi dysk WDCAC21000H. /Po 15 miesi cach u ytkowania/

Poczytaj cudowne prawo dotyczace gwarancji to zrozumiesz dlaczego
sprzedawca najchetniej wcale by gwarancji nie dawal. Byle uperdliwy
klient ma mozliwosc udupienie sprzedawcy na zwrot gotowki, jako ze prawo
nie jest zupelnie dostosowane do realiow. A kto normalny chjcialby po 3ch
latach oddawac gotowke za dysk, jak wszystko leci w dol? 3 lata temu
srednia byl dysk 250MB, ktory kosztowal tyle co teraz 3.1GB... Nie dziw
sie wiec, ze KAZDY sprzedawca szcza na taki interes.

>Zamierza kupi drugi, ale nie wiem jakiej firmy? Mam zamiar zakupi
>sobie CAVIAR-ka powy ej 2GB na przyk ad 2,5 GB CAVIARA. Czy kto ma
>jakie do wiadczenia z tym dyskiem? Mo ecie mi pomóc w wyborze? I
>jeszcze jedno dla starych wyjadaczy komputerowo-dyskowych - Co oznacza
>literka na ko cu oznaczenia dysku?
>Co to jest to "H" i "L" ?

Jesli chodzi o wydajnosc to ciezko bedzie ci znalezc cos podobnej klasy.
Polecam Caviarki - IMNHO to sa dobre twardziele.

Literka na koncu oznacza ilosc wewnetrznego cache - L to 256kB, a H tylko
128.

>I co oznacza ta cyfra na pocz tku oznaczenia "AC2","AC1","AC3" ?

Ilosc talerzy. Im mniej - tym dysk nowszy i szybszy (przy tej samej
pojemnosci): 31200F bedzie sporo wolniejszy od 11200L chociaz oba maja
dokladnie taka sama pojemnosc.

Z tego co pisales wynika, ze dla Ciebie najlepszy bedzie 22500L.

karpio