Re: szybkie dyski do serwera, bylo: FastEthernet

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 01 Aug 1997 - 20:35:19 MET DST

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
: karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:
: >> takim cudem ze w przypadku SCSI wystepuje pewne magiczne pojecie,
: >> o nazwie 'buforowanie'.

: jak zaczniesz rozpatrywac poszczegolne egzemplarze, to masz racje.
: poza tym powiedz mi jaki dysk IDE ma wlasny cashe z opoznieniem zapisu ?
: tak wiem, dyski IBM. ale oprocz nich sa jakies z ta opcja ?

Kto wie czy nie wszystkie :-)

Jest tylko jeden problem - za maly cache w srodku dysku zeby to efektywnie
robic.

: >> moze sie zajac obrobka kolejnej porcji. nie spotkalem jeszcze drivera
: >> do netware, ktory poprawnie obsluguje tryb DMA dla IDE.
: >
: >ftp://ftp.xyz.lublin.pl/pub/xyz/drivery/hdd/dma-ide/ - reszte poszukasz...

: no tak. ale one sa wylacznie do chipsetow intela. ale dzieki za namiar.
: moga sie przydac :)

A znasz inne ktore maja BM IDE sterowniki :-)

: >Oczywiscie dwoch tasm byc nie moze? :>

: to najpierw mi wytlumacz w jaki sposob dziala netware, a potem sie posmiej.
: chodzi mi o to, bys wyjasnil w jaki sposob on jest wielozadaniowy,
: i jak to sie ma do obslugi urzadzen.

Poczytaj sobie opisy parametrow 'set' to zobaczysz :-)

J.