Re: szybkie dyski do serwera, bylo: FastEthernet

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 01 Aug 1997 - 22:53:27 MET DST

lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis) wrote:
>Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
>: karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:
>: >> takim cudem ze w przypadku SCSI wystepuje pewne magiczne pojecie,
>: >> o nazwie 'buforowanie'.
>
>: jak zaczniesz rozpatrywac poszczegolne egzemplarze, to masz racje.
>: poza tym powiedz mi jaki dysk IDE ma wlasny cashe z opoznieniem zapisu ?
>: tak wiem, dyski IBM. ale oprocz nich sa jakies z ta opcja ?
>
>Kto wie czy nie wszystkie :-)

cashe odczytu tak. cashe opoznionego zapisu, niestety nie.

>Jest tylko jeden problem - za maly cache w srodku dysku zeby to efektywnie
>robic.

to nawet nie chodzi o maly cashe. jak transmitujesz po jednym sektorze
w duzych odstepach czasu, to dostep do kanalu IDE i tak jest
zwalniany dopiero po fizycznym wypchnieciu danych na talerze.
tego ograniczenia nie maja wspomniane przeze mnie ibm'ki.

>: no tak. ale one sa wylacznie do chipsetow intela. ale dzieki za namiar.
>: moga sie przydac :)
>
>A znasz inne ktore maja BM IDE sterowniki :-)

tak. SIS, UMC. nawet stare AT'ki, ale nie wszystkie.

>: >Oczywiscie dwoch tasm byc nie moze? :>
>
>: to najpierw mi wytlumacz w jaki sposob dziala netware, a potem sie posmiej.
>: chodzi mi o to, bys wyjasnil w jaki sposob on jest wielozadaniowy,
>: i jak to sie ma do obslugi urzadzen.
>
>Poczytaj sobie opisy parametrow 'set' to zobaczysz :-)

>J.

czytalem. widze ze sie uchylasz od odpowiedzi :)

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |