Re: po co MMX?

Autor: Jacek H. Herman (jacekh_at_gazeta.pl)
Data: Fri 18 Jul 1997 - 15:53:10 MET DST

> Hm... Chce zrobic plakat 50cm x 50cm (nieduzy). Plakat do druku w
> porzadnej jakosci powinien miec 2400dpi (na cal!!!) i 24bit kolor.
> Zadanie do domu: ile to MB? Ja nie mowie o zabawie i ogladaniu gifow z
> dupami, tylko o wykorzystaniu komputera DO PRACY, bo temu to narzedzie
> powinno miedzy innymi sluzyc. A wierz mi, w normalnej pracy obrazki 400MB
> nie naleza do rzadkosci.

> pozdrawiam,
> karpio

przepraszam za off-topic, ale -z calym szacunkiem- albo Ci sie cos troche
pomieszalo, albo pracujesz w troche dziwnej firmie; jesli do druku to 36
bitow (CMYK), ale za to rozdzielczosc ~200-400 dpi. Do liniatury rastra
150 lpi (przecietny druk) starcza 210 dpi (no, z zapasem 240 powiedzmy);
do liniatury 200 (calkiem luksusowy) proporcjonalnie ok 300-360. Sa tacy,
co to mnoza przez 2, ale to bez sensu, bo matryca drukarska i tak tego
nie przeniesie. 2400 dpi to raczej rozdzielczosc naswietlarki (dosyc
niska IMHO), ale w naswietlarce idzie 1 bit/punkt...
Owszem, znam grafikow ktorzy potrafia wyprodukowac obrazek A4 400 MB i
bardzo sa dumni ze ich PowerMac jest w stanie to przerobic. I nie zdolasz
takiemu wytlumaczyc ze mecza komputer, siebie, naswietlarnie i wyrzucaja
szmal (time is money) w bloto...
jeszcze raz przepraszam, ale wystarczy narysowac sobie raster, policzyc
ilosc osiagalnych odcieni na kanal w danej liniaturze i wszystko staje
sie jasne; poniewaz zajmujesz sie obsluga przygotowalni, powinienes sobie
choc raz to przecwiczyc...

                                        jhh