Re: po co MMX?

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 18 Jul 1997 - 21:39:12 MET DST

Andrzej Karpinski <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl> wrote:
: >Ja go popieram. Z tym ze oddzielilbym MMX potrzebne do preview-ow i
: >renderingu przyblizonego (na integerach nie zrobi sie obliczen)
: >od FPU potrzebnego do raytracingu. Na szczescie na raz to nie jest
: >wymagane.
: Takie tez sa zalecenia - pisac programy "ladnie" z podzialem na fazy:
: najpierw liczymy dane i wrzucamy do tablicy (FPU), potem to wyrzucamy na
: ekran ew. dodatkowo przetwarzajac (MMX), nie jednoczesnie, zeby a) nie
: robic syfu w programie, b) nie tracic czasu na switching.

Do ... bani z takimi zaleceniami. Pisac program w nienaturalny
sposob bo sie chlopakom pare tranzystorow nie chcialo zmiescic :-)

: Hm... Chce zrobic plakat 50cm x 50cm (nieduzy). Plakat do druku w
: porzadnej jakosci powinien miec 2400dpi (na cal!!!) i 24bit kolor.
: Zadanie do domu: ile to MB? Ja nie mowie o zabawie i ogladaniu gifow z
: dupami, tylko o wykorzystaniu komputera DO PRACY, bo temu to narzedzie
: powinno miedzy innymi sluzyc. A wierz mi, w normalnej pracy obrazki 400MB
: nie naleza do rzadkosci.

I widzisz Karpio ... ide ja do takiego Mac'owca, pokazuje mi obrazek troche
mniejszy, za to wieloplanowy, w sumie pare zdjec A4 w RGB kazda,
cos tam rysuje, poprawia, pytam sie ile to razem liczy, "co?", "ten
plik, czy pliki", "jakie pliki? A, teczka?" 100MB.
A maszyna na ktorej sie to calkiem znosnie obrabialo, to calkiem silny
Mac z 12MB RAM i az 500MB HDD :-). Kwestia softwaru. Wtedy ten program
w wersji na peceta jeszcze nie wystepowal :-)

: >A w sciemnaniu jak mowisz bezkonkurencyjne sa zwyklutkie karty VGA w
: >trybach paletowych - czyz nie jest to DSP - krecenie 1kb danych
: >w LUT-cie daje natychmiastowy efekt na ekranie - w trybie
: ^^^^^^^^
: A kogo obchodzi co jest na ekranie? Czy Ty myslisz, ze po to sie siedzi
: nad obrabianiem plakatu, zdjecia czy publikacji, zeby potem zrobic z tego
: znaczek na WWW?

Jak juz sie dobierze, to nie ma wiekszego znaczenia czy to sie przelicza
10s, czy 5s z MMX. Problem jest dobrac, na ekranie, jak jasne to ma byc.
Dodasz korekcje gamma, i juz sie MMX nie przyda.

: Co mi z tego, ze sobie
: zmienie palete i sciemnie obraz na ekranie? To samo moge zrobic pokretlem
: od regulacji jasnosci, ale chyba nie o tym tutaj piszemy...

Czemu nie? Jak jescze te pokretla beda wyskalowane to zobaczysz
ze nikt nie bedzie szukal MMX, tylko monitorow PnP, co to same wpisza
obie wartosci w okienka :-).

J.