Re: po co MMX?

Autor: Arkadiusz Dabrowski (dobrov_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 13 Jul 1997 - 01:39:39 MET DST

On 12 Jul 1997 19:23:29 +0200, KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej
Karpinski) wrote:

>Dziwne wiec, ze K6 mimo tak nowoczesnej architektury tak slabiutko wypada
>w praktyce ;-> Kolejna zaba, troszke tylko ladniejsza od K5, niestety
>nijak nie przypominajaca ksiezniczki... Ach... ladnie sie maluje (te
>pomadki itd) - w popularnych testach istotnie przebija Intele...

Ja ci wytlumacze dlaczego. Dlatego, ze pozadny procesor musi dusic sie
interpretujac chory zestaw instrukcji rodziny x86. Juz wczesniej pisalem,
ale powtorze: to dziala jak interpreter ZX Spectrum na PC.

>To o czym piszesz, nazywa sie reklama i ma niewiele wspolnego z tegimi
>mozgami, ktore pracowaly nad samym pomyslem MMX.

Oczywiscie tegie mozgi to zaprojektowaly. A dlaczego ? Dlatego, ze niezbyt
tegie wymyslily specyfikacje. I w efekcie nakladem tytanicznej pracy,
dokladajac z milion (nie wiem ile) tranzystorow do ukladu powstala wspaniala
maszyna przescigajaca te poprzednie o gora kilkanascie procent (nie mam na
mysli Pentium 2). Choc niewatpie, ze zaraz ktos wymysli jakies marginalne
zastosowanie, gdzie bedzie to wiecej niz kilkanascie procent.

>Czy to nie piekne, ze moge przegrac ze starego xt byle narzadko i pieknie ono chodzi >na 20 lat nowszym PentiumII?

Tak to jest piekne, ale to nie jest grupa pl.rec.romantyzm, wiec prosimy o
rzeczowe argumenty.

>Poza tym jest to lista 'pecet' i jak sama nazwa
>wskazuje traktuje wlasnie o pecetach, ....

Sugerujesz, ze w dyskusjach na tej liscie powinnismy glosic hymny pochwalne
na temat wspanialej architektury peceta ? Chyba sam nie wierzysz, ze jest
ona wspaniala.

>W tego typu dyskusjach, zawsze glosuje za... zdrowym rozsadkiem nie
>starajac sie specjalnie stawaic zadnej ze stron. Bo sami przyznacie, ze
>sensu to nie ma zadnego.

Ja tez jestam za zdrowym rozsadkiem i dlatego postuluje, by achitektura PC
nareszcie upadla i powstaly nowe, szybsze, niekoniecznie drozsze komputery.
Niestety nie potrafie podac recepty, jak to bezbolesnie wykonac, a zreszta i
tak nikt by mnie nie sluchal.

Zupelnie nie wiem co sie tutaj dzieje
Gdy widze to wszystko niemalze truchleje
                                (KULT)

    +--\ /--\ +--\ +--\ /--\ | | Arkadiusz Dabrowski
                                     dobrov_at_zeus.polsl.gliwice.pl