Re: Ethernet na skretce i karta z wy BNC

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 30 Jun 1997 - 00:42:09 MET DST

On 28 Jun 1997 23:14:50 GMT, joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl (Jacek
>Co do tej skrętki: pamiętam, jak kiedyś usłyszałem, że to takie "dobre,
>tanie rozwiązanie"... Nie wiem, ile to kosztuje, ale takie BNC przy niskich
>kosztach jest duuużo przyjemniejsze w użyciu (rozbudowa, nowe końcówki
>itp)...

Kiedys to nie mogles tego slyszec - relacje cen byly gorsze.
A dzisiaj ... to bardzo zalezy. BNC jest niewatpliwie tanie jesli
mozesz kable rzucic gdzies za szafy czy pod biurka, a komputery stoja
rzedem pod sciana.
Jesli myslisz o czym bardziej eleganckim, to i tak rynienki oraz
gniazdka stanowia wiekszosc kosztow [materialy plus montaz].

BNC przyjemne w uzyciu? Taki typowy przyklad ... akademik,
chca sie polaczyc w siec kolesie z pokojow 103,222,414,820,420,
712,505,619,115. Dla ulatwienia - pierwsza cyfra to numer pietra,
pokoje x01-x12 leza po przeciwnej scianie niz x13-x24.
a potem chce sie przylaczyc ktos z pokoju 921, potem 703, potem 307..

Dalej jest kwestia jak czesto trzeba bedzie biegac i szukac dziury w
kablu... ile kosztuje pol godziny przestoju firmy? Nie chcesz miec
klopotow - zainstaluj gniazda EAD. Ale wtedy skretka bedzie tansza...

J.