Re: Jak sie polaczyc (500m)?

Autor: Piotr Kaczmarzyk (zip_at_tahoe.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 23 Jun 1997 - 17:11:24 MET DST

Jaroslaw Lis wrote:

> Sprobowac mozna, ale watpie. IrDa nie ma zadnej zabezpieczajacej
> modulacji. To jest projektowane na zasieg do 1m. Juz chocby pilot
> do TV jest lepszy, ale predkosc nie ta.

O ile się nie mylę, to National Semiconductors produkuje układy
kompatybilne (programowo) z 16550, ale z dodatkowymi trybami pracy
służącymi do sterowania diodą IR. Nie pamiętam dokładnie (bo dawno
czytałem opis), ale układ chyba wysyłał zmodulowaną nośną, którą nic
tylko podłączyć do diody.

Sorry za trochę off-topic, ale mam pytanie: Jaką max. częstotliwością
można modulować typową diodę IR? I jaką max. odbiera typowa fotodioda?

--
Piotr