Re: CHIP a Urzad Skarbowy (i inni)

Autor: cezar (cezar_at_jowisz.iis.pw.edu.pl)
Data: Sun 22 Jun 1997 - 13:21:23 MET DST

VTAM!

Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL <zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl> napisal(a):
[...]

A "Proces" Kafki czytałeś? Wygląda to mniej więcej tak samo :(

: 1 Politechnika Lodzka, ktora nie jest podatnikiem VATu
: musi placic VAT natomiast podatnik VATowy nie placi VATu.

Tzn otrzymuje rachunek uproszczony który zawiera w sobie VAT. Generalnie
zasada jest taka: VAT płaci ostatnia osoba (firma) w łańcuchu.

: 2 Zysk na jakims towarze sie oblicza od wartosci z VAtem czy bez ?

Od wartości netto, tj bez VAT.

: 3 Czy jak kupilem cos z VATem to moge to darowac komus
: np czytelnikowi mojej gazety czy od tej darowizny mam placi
: VAT a osoba obdarowana musi placic VAT od wartosci rynkowej
: przedmiotu otrzymanego czy tylko placic podatek od darowizny ?

Jeżeli jest to tzw "metriał marketingowy", to VAT musisz zapłacić Ty.
Przy darowiznach nie-marketingowych (np na dom starców) pewnie też.
VAT naliczany jest od WARTOŚCI przedmiotu, czyli np ceny zakupu. Chyba, że
go przetwarzasz (np na długopisach dopisujesz swoje logo), wtedy wartość
wzrasta o cenę usługi (malowania).

: Romek

Cezar