Re: Jak sie polaczyc (500m)?

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 23 Jun 1997 - 01:04:39 MET DST

On 22 Jun 1997 02:32:14 +0200, Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) wrote:
>jakies dziesiec lat temu zrobilem cos takiego
>wykorzystujac "telefon optyczny" opisany w "Nowoczesnej elektronice"
>kiedy przeszlo mi zainteresowanie elektronika analogowa
>wykorzystalem go do przesylania danych. Chodzilo to na 1200
>ale takie byly czasy. Dzis elementy fotoelektryczne sa tanie
>jak barszcz, nieporowanie szybsze i bardziej czule.

Ha, moze w Rzymie. Gdzie je kupic w Polsce, Dreznie lub Berlinie

>Dwie soczewy + 4 elementy fotoelektr. i mysle ze mozna
>zrobic calkiem niezle ustrojstwo.
>Mysle ze zwykle nadajniki/odbiorniki irda z tzw. pilotow
>po uzupelnieniu o kilkucentymetrowe soczewki i sztywnym
>zamocowaniu z dobrym wycelowaniem na siebie moga dac
>zasieg kilkuset metrow.

Sprobowac mozna, ale watpie. IrDa nie ma zadnej zabezpieczajacej
modulacji. To jest projektowane na zasieg do 1m. Juz chocby pilot
do TV jest lepszy, ale predkosc nie ta.

>Az sie dziwie ze nikt nie zaczal produkowac gotowca
>bo zapytan tego typu jest dosc duzo, a ograniczenia n/t
>prowadzenia kabli sa w calej europie mniej wiecej te same.

Sa, sa, ale po cenie takiej ze ... no - porownywalnej z cena
swiatlowodu na ten 1km :-).

J.