Re: Jaka karte graficzna kupic ?

Autor: Bartlomiej Kania (SOLO_at_leda.3lo.lublin.pl)
Data: Thu 19 Jun 1997 - 17:36:39 MET DST

> Jaka karte graficzna kupic w cenie do 400zl
> z jakims akceleratorem 3D.
>
> Myslalem o Diamond Stealth 3D 2000.
> Jednak teraz lepsze sa podobno karty oparte na 3dfx (od Virge).
>
> Ile takie kosztuja ?

Ja tez chce kupic stealtha.
Karta diamond monster 3d (chip 3dfx voodoo graphics) kosztuje w tej
chwili ok. 750 zl,poza tym,karta wymaga posiadania zwyklej karty 2d!!!
Ma 2 gniazda,jedno na kabel monitora i drugi laczacy z kartra 2d.

MOim zdaniem,jesli nie jestes hypermilionerem,kupowanie teraqz 3dfx
to strata pieniedzy.750+na karte 2d jakies 200 zl(musi miec 2mb)
to za duzo.3dfx jest w ogole niepotrzebny,o ile nie kupujesz maszynki
do gier.
Kupowanie virge/vx z pamiecia vram (stealth 32 3000) tez nie jest nqa
miejscu (kosztuje 2 razy tyle co 2000,a jej mozliwosci wcale nie sa
wieksze.).

MOim zdaniem,32 2000 jest dobrym wyborem,ale koniecznie kup z
rozszerzeniem pamieci do 4mb (lub od razu z 4mb) i upomnij sie,czy na
kompakcie jest program INCONTROL TOOLS 95.Odpowiada on za wiekszosc
funkcji karty,np. za wirtualny desktop.

Virge ogolnie jest duzo szybszy od s3 trio 64 w grafice 2d,ma dobre
efekty 3d,ale w tej drugiej szybkoscia nie grzeszy..

MOzesz kupic matrox mistique(szybsza od virge,ale nie ma kilku
efektow 3d,np.. mgly,filtrowania tekstur,przezroczystych tekstur
itp.)A to przeszkadza,np. Helbendera na niej nie odpalisz.

Mozesz tez kupic dataexpert dsv3325 2/4 mb z virge.(200 zl),ale jest
ona wolna w 2d i tez nie ma paru efektow (kiepski bios i sterowniki)/.
FIrma diamond produkuje bardzo dobre sterowniki i biosy,wiec jej
karty sa szybsze od konkurenccyjnych,chociaz oparte sa na tych samych
chipach.
Jesli chcesz,to mozemy podyskutowac,tez kupuje sprzeta i nie wiem,co
wybrac.Podzielimy sie spostrzezeniami.Takze z procesorami i plyta
glowna.
PIsz do Solo_at_leda.3lo.lublin.pl
Ahca: chcialem zakupic na poczatku amd k5 133.Jednak po krotce
postanowilem,ze wybiore pentium 133 i przetaktuje na 166.bEDZE lepiej
chodzic niz amd 166.

pozdrawiam,Bartek.

Bartek 'Solo' Kania wrote.

Adres e-mail: <Solo_at_leda.3lo.lublin.pl> -novell
              <solo_at_unia.3lo.lublin.pl> -linux
              <Jupiter_at_free.polbox.pl> - polbox