Re: Jaka karte graficzna kupic ?

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 20 Jun 1997 - 18:50:35 MET DST

Dnia 19 Jun 1997 17:40:51 +0200, Bartlomiej Kania napisał(a):
> [...]

Oczywiście, że są :)

Monster już 720 (Kraków).

>Ja tez chce kupic stealtha.

Słuszna decyzja.

>Karta diamond monster 3d (chip 3dfx voodoo graphics) kosztuje w tej
>chwili ok. 750 zl,poza tym,karta wymaga posiadania zwyklej karty 2d!!!

I to jest jej zaletą - nie dostajesz w sprzedaży wiązanej jakieś cienkiej
karty 2D, tylko bierzesz taką, którą uważasz za dobrą... Tą samą przypadłość
("załączona" karta 2D) ma wiele tunerów TV :((((

>MOim zdaniem,jesli nie jestes hypermilionerem,kupowanie teraqz 3dfx
>to strata pieniedzy.750+na karte 2d jakies 200 zl(musi miec 2mb)

O ciekawe... Jakaś bylejaka Trio64V+ z 2MB kosztuje 140zł... :)

>to za duzo.3dfx jest w ogole niepotrzebny,o ile nie kupujesz maszynki
>do gier.

Tu się zgadza. Monster jest kartą przeznaczoną dla gier... Ale warto ją
kupić - lepiej wydać 720 zł na Monstera niż 5000 za płytę i procesor
Pentium II 300 MHz, który daje tylko troszkę mniejszą wydajność w grach :)
Niedługo po prostu akcelerator 3D będzie NIEZBĘDNY do sensownego grania...

>MOim zdaniem,32 2000 jest dobrym wyborem,ale koniecznie kup z
>rozszerzeniem pamieci do 4mb (lub od razu z 4mb) i upomnij sie,czy na

Po co mu 4MB? No, chyba że ma 17-calowy monitor... :)

>kompakcie jest program INCONTROL TOOLS 95.Odpowiada on za wiekszosc
>funkcji karty,np. za wirtualny desktop.

Chyba nie widziałeś wirtualnego desktopu... to, co ma Stealth 3D 2000 to
tylko Virtual Screen. Ja w domciu używam VS 1024x1024, a oprócz tego Virtual
Desktop... :)

>Virge ogolnie jest duzo szybszy od s3 trio 64 w grafice 2d,ma dobre
>efekty 3d,ale w tej drugiej szybkoscia nie grzeszy..

Zgadza się. Najważniejsze jest, żeby kupować nie tyle Virge'a, co Diamonda
Stealth 3D. Diamond ma wydajność 50-90% większą od noname'ów z Virge...

>MOzesz kupic matrox mistique(szybsza od virge,ale nie ma kilku
>efektow 3d,np.. mgly,filtrowania tekstur,przezroczystych tekstur
>itp.)A to przeszkadza,np. Helbendera na niej nie odpalisz.

Odpalisz, odpalisz... tylko będzie gorzej wyglądał...

>Ahca: chcialem zakupic na poczatku amd k5 133.Jednak po krotce
>postanowilem,ze wybiore pentium 133 i przetaktuje na 166.bEDZE lepiej
>chodzic niz amd 166.

Oczywiście, przetaktujesz go na 2x83 MHz :)

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|