Re: Serwery newsowe

Autor: Jan Dubiec (alx_at_rdp.asi.alcatel.es)
Data: Thu 19 Jun 1997 - 17:02:22 MET DST

Marcin Galkowski wrote:
[...cięcie...]
> Wiecie, bo caly bajer w tym, ze server news po podlaczeniu jakiegos
> usera sprawdza skad ten user jest, dekodujac jego adres IP na adres w
> DNS i wtedy np. news.man.torun.pl ludziom z domeny torun.pl pokazuje
> wszystkie grupy, a reszcie tylko pl.* Ja mam taka oryginalna domene,
> mi cyfronet pokazuje...

Właśnie, po co te ograniczenia? Polskojęzyczni są też po za granicami
Polski (czy też danego miasta) albo stamtąd się łączą. Dzwoniąc z domu
(z Wa-wy) na TPSA bez problemu mogę się podłączyć pod news.icm.edu.pl,
a z pracy (też z Wa-wy, ale gateway w Madrycie) już się nie da. Całe
szczęście że mogę sobię poczytać newsy na tym serwerze...
Pozdrowienia,
/J.D.