Re: Mks_vir i dyski po 1984MB kazdy !!? :((

Autor: Andrzej Borsuk (andrzej_at_alpinus.com.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 21:04:21 MET DST

> Uzywalem, czemu nie. Tylko sie boje ze nie wykryje jakiegos polskiego
> wirusa, a takich mialem 90% w swoim parszywym zyciu.

Cuz przez moj system przewinelo sie tak malo wirusow ze nie moge mowic o
procentach..
Nie jest to jednak zasluga MkS'a ani McAfee poprostu tak sie sklada ;-)
Nic mi sie nie stalo nawet po posiedzeniu na komputrze na ktorym znalazlem
(potem) calkiem spora kolekcje wirusow.
Niestety to co sie dostalo wcale nie bylo wykrywane przez MkS'a
przynajmniej nie w tej wersji ktora byla wowczas na topie

> Kto mowi o sunie? Przeciez dyskusja byla w temacie DOS. Jezeli program ma
> dluga sciezke, wsadzam go do roota, jezeli nie - do podkatalogu (c:/utils
> itd.)

No popatrz nawet tak samo nazywamy ten katalog :)
Jezeli chodzi o SUN'a to popelnili oni pare programow na Win95 wiec jest to
jak najbardziej w temacie DOS

> Pakowac male pliki. Czyscic cache przegladarki raz dziennie, przynajmniej
> z .gif.

Probowales kiedys uzywac spakowanych plikow? Jezeli masz cos co pozwoli
podpiac ZIP'a jako filesystem to natychmiast poprawie to niedociagniecie i
odzyskam z dysku kolejne 500M. Puki co pakowac moge jedynie kopie
bezpieczenstwa i nie przeskocze tego mrowia plikow z ktoymi musze
wojowac...

Natomiast co do czyszczenia cache przegladarki to swieta racja bo to bydle
ne zauwaza ze 100 jedno kilowych plikow wcale znie zajmuje 100KB na
dysku...

> Olac menu Start i uzywac sobie toolbarow (jest taki darmowy programik do
> toolbarow, niestety ciezko chodzi z moja karta graficzna).

Takich programikow jest wiecej niz jeden.. Przez moj system przewinelo sie
ich chyba ze cztery a to tylko ulamek tego co widzialem.. Nie pisalem o
menu Start ze tak jest u mnie poprostu wiekszosc ludzi tak ma..

> 1. Nie przeglada innych archiwow.

Ano szkoda :-(

> 2. Zgodnie z prawem Murphy'ego, wirusa bedzie zawieral ten plik ktorego
> akurat nie sprawdzilismy ;-)

To samo co MkS. McAfee przynajmniej podniesie wrzask przy rozpakowywaniu (o
ile jestes w Windowsach) Jeszcze jedno probowales pobawic sie MkS'em u
kogos kto ma DriveSpace? Milej zabawy... Albo nie ma pamieci by zaladowac
program, albo przy starcie z dyskietki startowej nie zobaczysz dysku
skompresowanego

<CIACH>

> Wlasnie ze od przypadku. Ja mam zreszta nosa, i potrafie wirusa wyczuc na
> kilometr :-)))

A ja mam poprostu fuksa... ;-))) Zreszta przy zachowaniu podstawowych zasad
bezpieczenstwa mozna przez cale lata pracowac nie zobaczywszy zadnego
wirusa (nawet nie majac ZADNEGO antywirusa)

> Autor na to jak na lato (ale deszczowe ;(. Ciekawe ze Marek Sell nie ma
> jeszcze konta w I-necie (bo na pewno juz by sie na newsach pojawil).

> Praktycznie nic, ale w swietle prawa federalnego jestes przestepca :-)

Tylko skad ja do ch@#$*y mam wiedziec kiedy minie ten "evaluation period"
skoro to "nic sie nie dzieje" ozanacza ze McAfee nie pisnie nawet slowka?
8-] Zreszta w przypadku McAfee to nie mam nic przeciwko wydaniu "paru"
groszy

> Hm. A ile taki McAfee rozpoznaje wirusow? Bo MKS cos kolo tysiaca (razem
> odmianami).
                                                ^^^^^^^^^^^^^
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

To moze rownie dobrze znaczyc ze jest ich dziesiec (po sto odmian kazdy)
:-))))
Ostatni Update ROZSZERZAL ilosc wykrywanych wirusow o ponad 200 sztuk.. a
ile McAfee wykrywa to nie pamietam..

Wazna jest idea, dawno dawno temu za siedmioma gorami za siedmioma lasami
gdy krasnoludki biegaly po swiecie a MkS dopiero zaczynal swa kariere tez
nie wykrywal zbyt wielu wirusow.. McAfee oferuje znacznie pewniejsze
mechanizmy od okresowych kontroli i inspekcji...

Pozdrowienia..

--
fRED
mailto:andrzej_at_alpinus.com.pl