Re: Czujniki+cos+komputer

Autor: Marek Zamłyński (elmark_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 09:29:00 MET DST

Na rynku dostepne sa gotowe rozwiazania do zastosowania np. w laptopach.
Wezmy takiego DACpada produkcji Advantech dystrybuowanego przez Elmark
w Warszawie (ul. Radna 12, 00-341 Warszawa, tel. 0-22 8213054) o oznaczeniu
PCIA-71A/B/C (trzy rozne wersje). Urzadzenie laczy sie przez PCMCIA
kabelkiem
z zewnetrzna puszka z konektorkami. Posiada 12-bitowy przetwornik ADC
30KHz,
8-wejsc roznicowych, programowane wzmocnienia, 4 wejscia i 4 wyjscia
cyfrowe TTL,
drivery i biblioteki. Jest to dobre rozwiazanie na niestety tylko 8 kanalow
(brak kaskad,
multipleksacji, etc)

Inne rozwiazanie to moduly ADAM serii 4000 i 5000. Takie zewnetrzne
urzadzenia
kontrolno-pomiarowe komunikujace sie z pc-tem przez RS-485 (ADAM-4520 jest
konwerterem RS-232 na 485 i 422). Laczy sie kilka takich RSem i w prosty
sposob robi sie akwizycje danych wlasnym softwarem (protokol ASCII
komunikacji
z ADAMami) lub uzywa sie takiego pakietu jak GENIE 2.12 lub 3.0.

Sugeruje kontakt z firma Elmark i wczesniejsza wizyte na
http://www.elmark.com.pl
jest tam kilka opisow, a w najblizszym czasie pojawi sie opis ADAM-5000
(jest tam
demowersja GENE i DASYlaba).
Po wypelnieniu ankiety, lub kontakcie telefonicznym (przyjsc tez mozna i
zobaczyc wszystko na miejscu - 8.00-16.00) firma wysyla pelen bogaty
katalog.

Kontakt do mnie:
mz_at_elmark.com.pl

Kontakt do dzialu Advantech:
advantech_at_elmark.com.pl

Koss <koss_at_sunrise.pg.gda.pl> napisał(a) w artykule
<339C4F73.5656_at_sunrise.pg.gda.pl>...