Re: Czujniki+cos+komputer

Autor: Piotr Trzcionkowski (ZmienNa_trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Tue 17 Jun 1997 - 00:00:15 MET DST

Mon, 16 Jun 1997 07:27:11 GMT, ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K. Ladziak)
napisał(a):

>Jak rowniez w wyzszej warstwie spory stopien zgodnosci z GPIB.
>Co do pierscienia RS232, to po pierwsze bedziemy musieli przestac
>nazywac to RS-em, bo protokol diabli wezma. Pozostanie tylko sprzet do
>transmisji szeregowej. Nie przecze, ze mozna i tak.

Który dokładnie protokół ? Protokół w sensie zapewnienia transmisji
fizycznej obejmuje jednokierunkowe połączenie. O tym pisałem.
Protokołu połączenia dwóch urządzeń nie miały znaczenia ponieważ i tak
musiało być wspomagane programowo.

> [...]
>protokol ma za zadanie zminimalizowac ich mozliwosc (w odroznieniu od
>sieci kolizyjnych, np. Ethernet, gdzie fakt wystapienia kolizji jest
>normalnym zdazeniem). Zatem w sieci Token Ring nie mamy do czynienia z
>przekazywaniem w koleczku informacji, co uniezaleznia ta siec od
>dzialania ktorejkolwiek z maszyn, I takie podejscie jest podstawa
>sieci lokalnych, laczacych wszak maszyny o najrozniejszych
>zastosowaniach, wielkosciach i sposobach administracji, gdzie
>zalozenie stalej obecnosci wszystkich maszyn w sieci jest zbyt daleko

Taka sytuacja tzn. sieć magistralowa z pierścieniem logicznym ma
miejsce w Arcnecie a nie TR, gdzie informacje są rzeczywiście
przekazywane bezpośrednio a przynajmniej mogą być. W TR o magistrali
nie ma co mówić bo jest to pierścień, jak zresztą sama nazwa wskazuje.
Kiedy jeden z modułów pada, pada również cała sieć. Tyle, że można go
zmostkować.

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (32) 1-284-907
http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk