Re: wNT/unixy/WARP Server [Klopot z nagranym CD]

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 10:49:00 MET DST

On 15 Jun 1997 16:49:11 +0200, Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) wrote:
> [...]

A ciekaw jestem. Byl co prawda taki PKTMUX ktory potrafil takie cudo
zrobic, ale to bylo wyjatkowo dookola.

>do pewnego stopnia masz racje. W przypadku TCP
>(a i UDP) na ktorym przeciez stoja ftp i http
>mamy numer socket'u (socket'a?) wiec jest tak samo
>pod multiuser DOSem jak kiedy ja sobie otworze ze 3 netszkapy
>i 10 ftp pod OS/2. Dzialac bedzie.

Bo wszystkie korzystaja ze wspolnego TCP. A jaki uwspolniany standard
TCP/IP oferuje MDOS? Wiekszosc DOS'owych aplikacji chce packet
drivera, czyli korzysta z karty, implementujac wlasny stos TCP/IP.
Moze sie okazac ze dwa klienty ftp prypadkiem wygeneruja taki sam
numer portu. To jak przyjdzie taki pakiet - koomu go podeslac?
Ba - FTP to ma w ogole problemy bo zwrotnie korzysta z jednego portu -
20.

>Za to na linuxie masz IP-masquerade (nie slyszalem o implementacji
>dosowej) i moglbys sobie (chocby przez seriale) postawic
>kilka "pelnych" hostow na jednym adresie a nie wylacznie terminale.

Moglby, ale po co? On chce odpalac tekstowe irce, lynxy, telnety, ftp.
jeden unix+terminale to jest przeciez typowa konfiguracja dla
internetu. Przynajmniej w czasach projektowania.

J.