Re: Czujniki+cos+komputer

Autor: Piotr Trzcionkowski (ZmienNa_trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Sun 15 Jun 1997 - 06:32:03 MET DST

Fri, 13 Jun 1997 06:08:15 GMT, ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K. Ladziak)
napisał(a):

>Zrealizowac to sie da i zlapanie lewa reka za prawe ucho!
>Tylko po co?

Dla wprawy i satysfakcji :-)

> [...]
>odbiornik. A teraz najtrudniejszy wybor - ktore z nich ma miec prawo
>nadawania? Przypominam, ze przydzial tego prawa jest dokonywany w
>skali dzialania konfiguracji sprzetowej na wiecznosc - dokonujemy go
>bowiem lutownica. Jak zmienimy okablowanie - to nie ta konfiguracja, a
>jak nie - yto inne urzadzenie nie ponadaje. Tak wiec realizacja
>jakiejkolwiek sieci opartej o pojedynczy port RS232 ogranicza sie do
>sieci z dwoma urzadzeniami.
>Dlatego tez proponowalem RS485, przejsc na to mozna nawet z gotowego
>RS-232, wystarczy dolozyc warstwe nadajnikow symetrycznych

Nie. Każdy RS232 ma wejście i wyjście. Pobieramy z jednego komputera i
wyrzucamy na drugi. A w pętli to sobie krąży, czyli dokładnie tak jak
to ma miejsce w Token Ring. Problemu konfliktów nia ma. Oczywiście
przekazywanie musi być wspomagane programowo a nie sprzętowo jak w TR,
ale da się na jednym jak najbardziej. Reasumując: co prawda można
widzieć problem ilości urządzeń połączonych ze sobą, ale można równie
dobrze go nie widzieć. A co do użycia RS485 to oczywiście trudno tak w
ogóle nie przyznać racji choć zapewne można znaleźć ileś innych
interfejsów i zaletą RS485 byłaby chyba tylko zgodność (dokładnie?)
programowania z RS232.

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (32) 1-284-907
http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk