Re: INTERNET przez TV Kablowa

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Wed 11 Jun 1997 - 14:29:04 MET DST

On Wed, 11 Jun 1997 07:32:17 +0200 (CEST), A_Zet wrote:

>Faktem jest, ze za 100zl. w TP SA otrzyma sie polaczenie w czasie
>26,3 godziny.
[...]
>Faktem jest, ze wtym ustepie mamy stosunek > 3.

to wszystko prawda, ale to ksiezycowa teoria
gdyz nie ma to nic wspolnego z ziemska (czyli internetowa,
bo o nia tu chodzi rzeczywistoscia)
Przyklad jak siedze w nocy na hoscie wlaczonym bezposrednia
linia cyfrowa do internetu - wyciagam 8 kilobajtow na sekunde
z ftp.switch.ch a 300 bajtow z niektorych hostow amerykanskich.
Wieccc jak sie ma uzyskiwna predkosc przesylu do Twoich rachunkow?
Ano nijak. Z rury dostaje sie tyle ile przechodzi przez najwezsze
miejsce, i wcale nie powiedziane jest ze tym najwezszym miejscem
jest odcinek miedzy mna a moim providerem.

[...]
>Wydajac ja dalej ale sciagajac 10x wiecej informacji, beda 10x
>wiecej musieli przetrawic.

czy zdajesz sobie sprawe z tego jaki strumien informacji
(w bitach/sek) plynie z ekranu telewizora? I co, masz klopoty
z jej przetrawieniem? To nie zalezy KOMPLETNIE od ilosci
informacji wyrazonej w bitach. Ja zwykle poruszam sie po web'ie
z wylaczonym sciaganiem grafiki i wylaczona interpretacja
applets, bo ja w internecie szukam INFORMACJI a nie kolorowych
jarmarkow. Gdybym mial lacze 1Mbs w domu to pewnie nie wylaczalbym
a i niektore 30to megabajtowe .mpg czy .avi tez bym sobie sciagal.
Czy rzeczywiscie spowodowaloby to faktyczny wzrost otrzymywanej
INFORMACJI ??? nic podobnego, spowodowaloby to glownie wzrost
otrzymywanej iloscci bitow, a to cos zupelnie innego.
i tak 90% bitow ktore sciagam z internetu to tylko "szum informacyjny"

  [gdzie te czasy kiedy ftp bylo podstawowym narzedziem a Gopher
   to byl osmy cud swiata ... wtedy gdziekolwiek w internecie
   nie wlazles miales tyle INFORMACJI ze rzeczywiscie nie sposob
   jej bylo przetrawic, teraz gdziekolwiek nie wleziesz przedzierasz
   sie przez tony kolorowego i animowanego gowna w ktorym naprawde
   z trudem znalezc jakas perelke.
   Wiadomo: windows generation
   a ja jestem z GNU generation
   zwyczajny konflikt pokolen :-) ?]

>Capito? (w kregach warszawskiego przedmiescia, gdzie sie
>wychowywalem dawno temu, oznaczalo to "zrozumiano ?".

w kregach rzymskich "capito?" oznacza zrozumiano? po dzis dzien

>Nie komentuj w takim razie i tego z wlasciwym sobie wdziekiem)

wbrew Twojemu przekonaniu
dysponuje zarowno sporym wdziekiem osobistym
jak i umiejetnoscia myslenia, nieco wykraczajaca
poza umiejetnosc elementarnej arytmetyki
ze tak sobie pochlebie na zakonczenie

Grego

p.s. Mimo wszystkich zlosliwosci pozdrawiam szczerze i serdecznie.
  Bez urazy, eh?

  jestem po prostu starym zgredem, a te modele tak maja.

  moglem oczywiscie ujac to troche sympatyczniej
  posluzyc sie jakimis eufemizmami i tak dalej
  ale przeciez nie zmieniloby to faktu
  ze te rachunki nie trzymaly sie kupy (mimo arytmetycznej
  poprawnosci) a pytanie naprawde bylo "ni z gruchy"

  strzelic buraka zdarza sie kazdemu
  NAWET mnie :-)
  nawet na pececie zdarzylo mi sie juz kilka razy
  lepiej sie przyznac
  niz upierac sie i brnac w smiesznosc

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi