wNT/unixy/WARP Server [Re: Klopot z nagranym CD]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Wed 11 Jun 1997 - 03:57:28 MET DST

On Tue, 10 Jun 1997 19:13:37 +0200 (CEST), Jaroslaw Lis wrote:

>Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL <zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl> wrote:
>
>: - Jesliby IBM pozbylby sie OS/2 i na jego miejsce rozwijal NetWare,
>: to byloby to ciekawe rozwiazanie - uzasadnia swoje przewidywania Fuchs."
>
>: czy ten analityk jest idiota ze pisze takie rzeczy,
>
>Calkiem mozliwe. Przeciez IBM nie pozbedzie sie OS/2, tylko po prostu
>wypromuje cos co jest od dawna: Netware server jako jedno z zadan OS/2....
>
>Bedzie OS/2 Server, tak jak NT server, tylko lepszy ..... i gorzej
>sprzedajacy sie :-).

Jarku, Jarku!
Jest juz od dawna. Najpierw OS/2 Lan Server, teraz WARP Server.
Recenzje ma doskonale, powszechnie uwazany za system po prostu
rewelacyjny. W probach PC Professionale (pod pelnym obciazeniem,
w sporej sieci) bil na glowe wNT SMP na dwoch procesorach
jako server plikow i drukarek, mimo iz sam pracowal na jednym
(maszyna byla dokladnie ta sama i siec ta sama, tyle ze wtedy
nie bylo jeszcze wersji SMP WARP Servera [teraz juz jest] )

tyle ze jak wiadomo - muchy ciagnie do g...
i wNT nadal sie bedzie sprzedawal swietnie

Duzy rzymski provider i najwieksza rzymska internet-cafe'
(Xplore) ktorzy wystartowali na pecetowym linuxie,
potem przesiedli sie na AIX'a (na RISC'u oczywiscie)
w koncu za namowa ___fachowcow___, kiedy sie znow rozrosli
postawili sobie wNT. Po roku nieustajacych klopotow
zaproponowali mi przedwczoraj konwersje calosci spowrotem
na linuxa (AIX zostaje, zajmie sie wylacznie DNS'em)

i nie jest to jedyny przyklad ktorym moge sluzyc
zarowno z tych poznanych osobiscie jak i z tych wyczytanych
w internecie.

i co z tego wynika?
ano, nic ...

i tak jakis kretyn (z Bydgoszczy bodajze)
oglasza na swoim web'ie ze w przeciwienstwie
do wiekszosci polskich prowiderow pracujacych
na przestarzalym darmowym linuxie, on postawil
na jakosc i w zwiazku z czym zakupil najnowoczesniejszy
i najdoskonalszy system czyli wNT v4.0

Nie chce przez to powiedziec ze wNT jest calkiem do dupy
bynajmniej (w przeciwienstwie do G'95)
tyle ze:
  1. LAN'y: niezle sie sprawdza jako server aplikacji
     kiepsko jako server plikow i drukarek
  2. Internet: tu niestety nie sprawdza sie zupelnie,
     o co specjalnie nie mozna jednak miec pretensji
     do autorow (chlopcow z Digital'a), bo wNT nie
     byl do tego celu wogole projektowany. To po pierwsze,
     a po drugie - unixy na tym polu "sa na swoim"
     i maja za soba ok 20 lat kolaudacji, wiec naprawde
     trudno z nimi konkurowac systemowi niedosc ze mlodemu,
     to w dodatku pieprzonemu z wersji na wersje przez M$

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi