Wolne cykle [bylo Re: Mks_vir i dyski po 1984MB kazdy !!? :((]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Wed 11 Jun 1997 - 03:22:04 MET DST

On Tue, 10 Jun 1997 15:32:03 +0200 (CEST), Slawomir Marczynski wrote:

>Andrzej Borsuk (andrzej_at_alpinus.com.pl) wrote:
>
>: gdy na CD trafil na nieznanego antywirusa.. Odrazu dodaje: Nie spowalnia to
>: systemu bo wykorzystuje do tego wolne cykle procesora..
>
>Hmmm... to nawet robi wrazenie na mnie! (Te, cyt. "wolne cykle procesora"
>:-) Rozumiem, ze to sie wlacza po wylaczeniu przycisku Turbo? (BTW, polecam
>monitor jadra z Kernel Toys)

eeeetam, zartujesz sobie z biednego czlowieka
windows potrafi skorzystac z nieznanej innym systemom operacyjnym
wlasciwosci procesorow intela - znacznik wolnego cyklu
(FCF czyli Free Cycle Flag), jest on zapalany w momencie kiedy
komputer nnie ma nic do roboty, a gaszony kiedy uzytkownik zazada
jakiejs dzialalnosci (Quake). W Klamath'u do ustawiania FCF
jest wykorzystana (WRESZCIE!) teoria arytmetyki na polbitach,
(HBA - Half Bits Arithmetic) dzieki ktorej mozna wiedziec
czy dany cykl jest wolny, zajety czy bardzo zajety.
Ta ostatnia wykorzystywana jest jedynie wtedy gdy uzytkownik
ma cos BARDZO WAZNEGO do zrobienia, np. pisze artykul
do PCkuriera na temat zalet windows.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi