Re: os/2: to be or not...

Autor: Andrzej Lewandowski (alewando_at_weseley.com)
Data: Fri 06 Jun 1997 - 18:11:39 MET DST

Jaroslaw Lis wrote:

> : : O, przepraszam, Kolega to programista, czy tylko internauta?...
>
> : Sorry... ale zadales pytanie Stary :-)))))))
> : Zanim napiszesz cos takiego, to zwroc baczna uwage, ze
> : odzywasz sie do SAMEGO Lecha Szychowskiego, ktory zapewne
> : biegle programowal, gdy Ty (z calym szacunkiem) mowiles na *to*
> : papu. :-)
>
> Usmialem sie :-). Az z krzesla spadlem. Poczytaj kolego pl.comp.programming,
> zobacz z jakich krajow obaj "programisci" pisza, poczytaj wspomnienia
> Andrzeja z pracy w 'srednim zespole informatycznym, a potem wydawaj sady.

> [...]

Rzeczywiscie usmialem sie... Z poblazaniem niejakim; w koncu czlowiek
starszy wiekiem (tzn. ja) powiniem byc wyrozumialy dla mlodziezy...

Tak na mrginesie, pierwsy komputer na ktorym programowalem nazywal
sie UMC-1, programowalo go sie w "jezyku" W-20 (asembler z ADRESAMI
ABSOLUTNYMI!!!), komunikowalo sie przez dalekopis i mial on 5000
lamp elektronowych. Pierwsza recza po przyjsciu rano bylo sprawdzenie
ktore lampy sie przepalily. Prepalalo sie okolo 10. UMC-1 mial
4 K magnetyczna pamiec bebnowa i rozwilal chyzosc 50 operacji na
sekunde.

Nie pisze tego zeby sie chwalic, ale wspomnienia mnie naszly... O ile
znam Kol. Szychowskiego (z peceta tylko) to chyba nie pamieta on
UMC-1, ale Fortran IV na pewno.

Zas jak idzie i narzedzia, to w wielu krajach swiata koszt sprzetu
i oprogramowania w porownaniu z kosztem pracy jest zerowy. Stad tez
ped do narzedzi ktore przyspieszaja prace jak sie da. A takie narzedzia
to (niestety) VisualBasic, Delphi, PowerBuilder...

Andrzej Lewandowski

P.S. Rzeczywiscie, wystarczy wziac do reki niedzielne (lokalne)
wydanie New York Times i zobaczyc ogloszenia o prace.