Re: os/2: to be or not...

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 05 Jun 1997 - 21:59:24 MET DST

krzysio_at_hydra.mimuw.edu.pl (Krzysztof Mlynarski) wrote:

>1. Brak mozliwosci uruchamiania aplikacji 32 bit pod Winde nowszych
>niz napisane na Win32S v.1.25.

jest fix do nowszej wersji.

>2. Szeregowa kolejka komunikatow systemowych (zamiast rownoleglej,
>co jest zrealizowane nawet w tfuj... Win95). Czym to sie objawia?
>Otoz tym, ze jedna zwalona aplikacja moze skutecznie przystopowac
>prace calego OS/2 i momentami jest to lekko wpieniajace.

jest fix, ktorym regulujesz opoznienie tej kolejki. mozesz sobie
ustawic czas 5sek, i tylko tak dlugi czas bedziesz mial zablokowany desktop.
ta kolejka dotyczy tylko interface graficznego, bo w tym czasie aplikacje
normalnie sie tasuja.

>3. Stale problemy z obsluga karty dzwiekowej, gdy przypadkiem
>dwie aplikacje dobiora sie do niej jednoczesnie.

chyba pod windowsami, jesli sa odpalane w trybie okienkowym.
to tak ciezko okreslic ze jedne aplikacje nie maja dzwieku a drugie go maja ?

>4. Brak jakiegokolwiek zainteresowania wspieraniem tego
>systemu ze strony firmy IBM, ktora ma ten system gdzies
>i co jest jeszcze bardziej przykre jej stosunek do OS/2 jest
>odwrotnie proporcjonalny do stosunku fanow do tego systemu.
>Wiekszosc producentow software wycofala sie z OS/2 i powiem
>otwarcie, ze przy takim podejsciu firmy IBM wcale sie im
>nie dziwie!

niestety.

>I mozecie wierzyc, lub nie - w pracy biurowej sprawuje sie extra.
>Utrzymuje sie przy zyciu po 8, 9 dni bez resetu i to pomimo uzywania
>Office, Corela, Netszczapy itd. (Zazwyczaj taki uptime osiaga dlatego,
>ze go bootuje, zeby cos odpalic co nie lubi windy - np. gierce jakas :-))).
>
>OS/2 przy podobnej probie obciazenia przezywal gora 2 dni.

a to jest conajmniej dziwne. ja tam osowi nie zaluje, i zauwazylem
ze on potrafi zdechnac, ale tylko przy uruchamianiu aplikacji win. tyle
ze to zdechniecie to nie wysypanie z rejestrami (jak ci sypie rejestrami
to cos masz nie tak), lecz po prostu zawieszony desktop..... przez moment.

>Ostatnio wymienilem na tej samej maszynie Win95 4.0.950a na 4.0.1111
>(tzw. Win95B z FAT32) i trzeba oddac chlopakom, ze pare rzeczy poprawili
>i usprawnili.

ale nadal to jest jednozadaniowe z jakims tam tasowaniem.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |