Re: Triton VX a kosci RAM

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 03 Jun 1997 - 17:37:30 MET DST

Andrzej Karpinski <karpio_at_priam.umcs.lublin.pl> wrote:

>We wszystkich plytach glownych opartych o kosci Intel 82430xX SIMMY
>_MUSZA_ byc instalowane parami. Dodatkowo w ramach jednego banku (czyli
>pary) SIMMY powinny byc dokladnie identyczne (typ (EDO/FPM), wielkosc,
>czas dostepu, rodzaj i ilosc kostek, wlasciwie powinny byc dokladnie
>identyczne). Nie mozesz wiec w szczegolnosci wlozyc jednego SIMMa do
>banku (czyli miec nieparzysta ilosc SIMMow w komputerze), ponieszac w
>ramach banku EDO z FPM, czy wstawic w parze SIMMy roznej wielkosci. W
>starych plytach FX nie powinno sie takze mieszac kostek EDO i FPM w
> [...]

no tak. jesli chodzi o scislosc, to proc ma szyne 64biwowa, a te
simmy sa 32bitowe. dlatego trzeba po dwa skladac zeby dalo sie
nakarmic procesor. niektore typy plyt glownych, a znam taka tylko
jedna, umozliwiaja obsadzenie tylko jednego simma. dziala to, ale
to rozwiazanie dziala wolniej.

druga ciekawostka. nie polecam mieszania w jednym kompie EDO i FPM.
chyba ze sprawdzisz ze to ci na pewno dziala. dlaczego ? bo EDO
moze byc traktowane jako FPM, wtedy ok. poleci. ale jak FPM
potraktuje jako EDO, to sie zacznie sypac. czyli najpierw sprawdz,
potem kupuj. chyba ze ktos na identycznej plycie wczesniej
sprawdzil, i mu dziala.

ps: bardzo niektore plyty glowne potrafia zupelnie niezaleznie obslugiwac
    banki pamieci. tak ze jak sie wymiesza, to kazda pamiec jest
    obslugiwana zgodnie z jej specyfikacja.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |