Re: Triton VX a kosci RAM

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_priam.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 03 Jun 1997 - 13:36:29 MET DST

> 1) Czy moge dolozyc tylko jedna kosc (np. 8MB) i miec jeden bank
> niezapelniony ??? (tzn. wiem, ze moge, ale czy to bedzie poprawnie dzialac)
> 2) Jesli tak, to czy moze to byc EDO, np 8 MB EDO ?
> 3) Czy moze miec taka kosc inny czas dostepu (np. 70 ns (nie wiem cvzy
> takowe jeszcze istnieja ;))
> 4) Czy w ramach jednego banku mozna pomieszac, np. 8MB+4MB ???

We wszystkich plytach glownych opartych o kosci Intel 82430xX SIMMY
_MUSZA_ byc instalowane parami. Dodatkowo w ramach jednego banku (czyli
pary) SIMMY powinny byc dokladnie identyczne (typ (EDO/FPM), wielkosc,
czas dostepu, rodzaj i ilosc kostek, wlasciwie powinny byc dokladnie
identyczne). Nie mozesz wiec w szczegolnosci wlozyc jednego SIMMa do
banku (czyli miec nieparzysta ilosc SIMMow w komputerze), ponieszac w
ramach banku EDO z FPM, czy wstawic w parze SIMMy roznej wielkosci. W
starych plytach FX nie powinno sie takze mieszac kostek EDO i FPM w
ramach roznych bankow - czyli albo cala pamiec jest EDO, albo cala jest
FPM. Nowsze konstrukcje nie maja juz takiego ograniczenia.

pozdrawiam,
karpio