Re: Problem z drukarka LC-240C

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Tue 03 Jun 1997 - 19:34:19 MET DST

At 15:22 97-06-03 +0200, you wrote:
> [...]
>czyli co ktorys znak. Bardzo taki wydruk tekstowy zabawnie wyglada
>niemniej wlasciciel drukarki chcial sie tego pozbyc i podlaczyl ja do
>innego peceta. Dzialalo dobrze. No to wyjal plyte ze swojego, poszedl
>na gielde, wymienil (ze tez mu wymienili), zadowolony podlaczyl
>drukarke i...drukuje co ktorys znak. Podsumowujac: za Chiny nie
>chce dzialac z jego komputerem nawet kiedy juz mu plyte wymienil.
>Z moim komputerem dziala normalnie (ale nie chcial mi oddac
>drukarki), na jego komputerze W95 nie zglasza problemow z portem,

  bo system wie co mu zglasza port drukarki a nie co port drukarki
  wysyla dalej.

>przy drukowaniu spod DOS'a tez komputer nie ma oporow przy kopiowaniu
>na LPT1. Czy ktos zetknal sie z takim zjawiskiem i czy mozliwe zeby
>protokol transmisji nie zauwazyl ze drukarka sobie olewa?

  Wiec jeszcze do sprawdzenia pozostalo:
  - polaczenie portu drukarki z wtykiem kabla;
    w zaleznosci od standardy plyty to moze byc
    tasiemka i po drodze dwa komplety stykow.
  - kontroler drukarki moze do wymiany i testowania
    (jesli jest osobno)

 To wprawdzie nie tlumaczy dlaczego w DOSie drukuje
 a w W95 nie ale ... nie napisales czy w obu testach
 to byl testowany tryb graficzny. Czy moze w DOSie
 tryb tekstowy a w W95 druk w trybie graficznym.

 Jesli drukarka jest iglowa lub atramentowa to w obu
 wypadkach czeste uszkodzenie polega na peknieciu
 sciezki w tasmie elastycznej przekazujacej sygnaly
 do glowicy. W praktyce wyglada jakby na fragmencie
 strony zaczynalo brakowac atramentu lub tuszu.

--
Romek