Re: Problem z drukarka LC-240C

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Tue 03 Jun 1997 - 20:49:06 MET DST

On 3 Jun 97 at 17:35, Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz wrote:

> Wiec jeszcze do sprawdzenia pozostalo:
> - polaczenie portu drukarki z wtykiem kabla;
> w zaleznosci od standardy plyty to moze byc
> tasiemka i po drodze dwa komplety stykow.

Byly proby na innym kablu. Styki przejrzane.

> - kontroler drukarki moze do wymiany i testowania
> (jesli jest osobno)

Jesli chodzi o port LPT to jest na plycie. Byl i na wczesniejszej
tez.

> To wprawdzie nie tlumaczy dlaczego w DOSie drukuje
> a w W95 nie ale ... nie napisales czy w obu testach
> to byl testowany tryb graficzny.

Nie, nie, nie. Zle sie "spisalem". To znaczy copy autoexec.bat LPT1:
powoduje, ze komputer pisze ze wszystko O.K. ale jak wyglada wydruk
to lepiej nie mowic (co kilkunasta litera). Chcialbym sie upewnic, ze
jak komputer stwierdzil ze skopiowal to czy mozna wykluczyc problem
na styku komputer-drukarka bo w srodku drukarki to sie faktycznie
rozne rzeczy moga dziac.

> Czy moze w DOSie
> tryb tekstowy a w W95 druk w trybie graficznym.

Nawet sie nad W95 specjalnie nie meczyle bo uznalem, ze jak nie chce
drukowac pod "golym" dos'em to i tak trzeba ja do tego zmusic zanim
sie cos wiecej bedzie robilo. I to akurat na tym komputerze taka
uparta bo na innym wszystko dziala (ale drukarka byla przenoszona,
moze jakis zimny lut).

> Jesli drukarka jest iglowa lub atramentowa to w obu
> wypadkach czeste uszkodzenie polega na peknieciu
> sciezki w tasmie elastycznej przekazujacej sygnaly
> do glowicy.

Myslalem o tym ale wtedy niektore znaki bylyby znieksztalcone po
prostu. Ale nie...te co sa, sa w porzadku (jak na zlosc:-).

> W praktyce wyglada jakby na fragmencie
> strony zaczynalo brakowac atramentu lub tuszu.

W tej to wyglada jakby czlowiek zamiast drukarki kupil sobie Enigme.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski